7 Cudów Świata: Miasta (2012)
Drugi dodatek do 7 Cudów Świata
7 Cudów Świata: Miasta, drugi dodatek do 7 Cudów Świata, zawiera opcjonalne zasady gry zespołowej. Oferuje także nowy typ kart (czarne, reprezentujące pozostałości miast), nowe karty starych typów (dwa nowe cuda: Petra i Bizancjum, nową gildię i lidera powiązanego z czarnymi kartami).
Dodatek ten jest dużo bardziej agresywny i wprowadza silną interakcję między graczami, którzy ciągle starają się zebrać więcej punktów niż przeciwnicy.
Dzięki zasadom gry drużynowej do jednej partii może zasiąść aż osiem osób. Członkowie jednej drużyny siedzą obok siebie i wybierają karty, które przyniosą korzyść im obojgu.
Nowe, czarne karty oddziaływują w różnoraki sposób, z czego dziewięć z nich dostępnych jest w każdej erze. Przykładowe efekty:
- Ambasady, które wykluczają cię z wyścigu zbrojeń w tej epoce.
- Cmentarze, za które dostajesz punkty na koniec gry, a pozostali gracze muszą za nie płacić.
- Szpiedzy, którzy kopiują symbole z kart nauki (zielonych).
- Czarny rynek, który podwaja surowiec.
- Zdolność budowania kart za darmo dzięki skopiowanu zależności budynków od innych graczy.
Ważne informacje
- autor:
- Antoine Bauza
- ilustrator:
- Miguel Coimbra
- wydawca:
- Rebel
- podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
zawartość pudełka:
- 2 plansze Cudów Świata
- 2 karty Cudów Świata
- 9 kart Miast I Ery
- 9 kart Miast II Ery
- 9 kart Miast III Ery
- 3 karty Gildii
- 6 kart Liderów
- 25 żetonów Długów o wartości „1”
- 4 żetony Długów o wartości „5”
- 3 żetony Dyplomacji
- notes punktacji
- instrukcja
- 2 żetony Konfliktów
Mechanika i tematyka
starożytność | wybór karty | karty | budowa miast | rozwój cywilizacji | współpraca | zarządzanie ręką | zbieranie zestawów | jednoczesny wybór akcji | zróżnicowane moce graczy |