Coimbra (edycja polska) (2018)
Zarządzaj kostkami w XV-to wiecznej Portugalii
Na przełomie XV i XVI wieku Portugalia była jednym z prekursorów największych odkryć geograficznych. Kulturowym sercem tego kraju była wtedy ówczesna stolica - Coimbra. Gdy staniesz na czele jednego z najstarszych rodów w mieście, Twoim nadrzędnym celem będzie pozyskiwanie wpływów poprzez wspieranie najważniejszych wypraw, pogłębianie relacji z klasztorami czy przysługiwaniu się najważniejszym obywatelom miasta. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ nieTwój ród nie jest jedynym, który walczy o tytuł tego najbardziej wpływowego w mieście.
Coimbra to przepięknie ilustrowana gra optymalizacyjna, która odkrywa nowe możliwości kryjące się w mechanice zarządzania kośćmi. Innowacyjny sposób ich dystrybucji i fakt, że oprócz ich wartości liczy się także ich kolor, sprawia, że nasze wybory wpływają na znaczną część gry.
Wiele dróg do zwycięstwa, a także wielokrotnie zmieniające się powiązania pomiędzy mieszkańcami, ekspedycjami i klasztorami, sprawiają, że każda partia w Coimbrę będzie dostarczać nowych wrażeń i aby wygrać, będzie trzeba przyjąć inne strategie. Dodatkowo gra jest świetnie zbalansowana, przez co gracze stosujący odmienne strategie, cały czas liczą się w grze o zwycięstwo i tylko trafne decyzje oraz popełnione błędy wpływają na finalny wynik rozgrywki.
Ważne informacje
- autor:
- Flaminia Brasini, Virginio Gigli
- ilustrator:
- Chris Quilliams
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- plansza
- 4 plansze graczy
- 13 kości
- 24 żetony klasztorów
- 15 kart wypraw
- 14 kart urzędników
- 14 kart kupców
- 14 kart duchownych
- 14 kart uczonych
- 4 żetony przysług
- 4 żetony koron
- 4 żetony punktowania wpływów
- 5 żetonów kości
- żeton "3 oczek"
- 12 podstawek pod kości
- 100 dysków
- 4 pielgrzymów
- 4 lwy
- 8 znaczników
Mechanika i tematyka
licytacja | wybór karty | karty | kostki | ruch z punktu do punktu | renesans | zbieranie zestawów |