Colt Express: Konie i dyliżans (2015)
Czas na napad z siodła!
Nakład wyczerpany
data dodruku nieustalona
Przez równiny, wzdłuż linii kolejowej biegnie droga z Des Moines do Bismark. Obok Żelaznego Konia pędzą dyliżanse, zostawiając za sobą chmurę pyłu widoczną z odległości wielu mil. Pasażerowie dyliżansu Wells Fargo & Company smacznie śpią, gdy dogania ich Colt Express. Nie wiedzą jeszcze, że po drugiej stronie grubych skórzanych zasłon dochodzi do napadu – torami i drogą podróżuje sześciu bezwzględnych bandytów. Nie wiedzą… ale niedługo przekonają się o tym na własnej skórze.
Dzięki rozszerzeniu Colt Express: Konie i dyliżans bandyci zyskują dodatkowe możliwości poruszania się. Napad na pociąg odbywa się konno, a więc każdy gracz będzie mógł wybrać, w którym wagonie rozpocznie grę. Co więcej, w trakcie planowania możemy skorzystać z nowej akcji jazdy, która pozwala spektakularnie przeskoczyć na grzbiet swojego wierzchowca i z jego pomocą przedostać się w inne miejsce. To szczególnie cenne gdy weźmiemy pod uwagę, że od tej pory równolegle do pociągu pędzi też dyliżans pełen kosztowności. Kuszący, o ile uda Ci się zneutralizować czekającego wewnątrz konwojenta.
Dodatek wprowadza również dodatkowe karty rundy, nowy rodzaj łupów w postaci manierek whiskey oraz możliwość brania zakładników. Ci ostatni nieco ograniczają nasze możliwości, ale okup za nich może skusić niejednego bandytę…
Czym jest Colt Express?
To zabawna i ekscytująca gra rodzinna o klimacie rodem z Dzikiego Zachodu. Podczas zabawy wcielamy się w bandytów napadających na pociąg pełen pasażerów, ich bagaży i cennych ładunków, z których staramy się zdobyć jak najwięcej. Sercem gry jest programowanie akcji: uczestnicy kolejno zagrywają karty, wskazujące co będą chcieli zrobić, jednak nigdy nie mogą mieć pewności, że ich plan się powiedzie, bo scenariusz składany przez kilka osób potrafi okazać się bardzo zaskakujący.
Ważne informacje
- autor:
- Christophe Raimbault
- ilustrator:
- Jordi Valbuena
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- 1 Dyliżans
- 1 pionek Konwojenta
- 6 pionków koni
- 1 żeton Walizki (z 1000$ w środku)
- 5 manierek Whiskey
- 1 manierka Starej Whiskey
- 6 kart akcji „Jazda”
- 8 kart Zakładników
- 3 karty Neutralnych Pocisków
- 13 kart Rundy
Mechanika i tematyka
programowanie akcji lub ruchów | Dziki Zachód | wybór karty | karty | walka | zarządzanie ręką | zapamiętywanie | modularna plansza | rywalizacja | pociągi | zróżnicowane moce graczy |