Detektyw Bombel (2021)
Pozbawiona rywalizacji gra karciana dla młodych poszukiwaczy przygód
Nakład wyczerpany
data dodruku nieustalona
Poznaj Detektywa Bombla - znanego poszukiwacza przygód i niestrudzonego tropiciela tajemnic! To z nim odwiedzisz trzy niezwykłe miejsca: szkołę, wesołe miasteczko i piracką wyspę, by zrealizować postawione przed Tobą zadania. Możesz działać w pojedynkę lub w większej grupie, współpracując, by wykonać zadanie.
Detektyw Bombel to gra skierowana do najmłodszych: dzieci od 4. roku życia. Podczas zabawy rozgrywamy jedną z trzech dostępnych przygód - „Zabawa w chowanego”, „Wesołe Miasteczko” albo „Wyspa skarbów”. Każda z nich polega na odkrywaniu kolejnych kart z miejscami w taki sposób, by znaleźć wszystkie karty oznaczone gwiazdką. Elementy różnią się w zależności od wybranej przygody: przy zabawie w chowanego będzie to czwórka dzieci, które się przed nami schowały, ale już podczas poszukiwania pirackich skarbów liczyć się będzie kolejność ich odnajdywania.
Na czym to polega?
- Wybierz zestaw kart z przygodą, która Cię interesuje i rozłóż je na stole według instrukcji.
- Odwróć kartę początkową ilustracją do góry. Zobaczysz na niej, gdzie zaczynasz przygodę.
- Przyjrzyj się uważnie karcie przygody - wskazane jest na niej kilka miejsc, do których możesz się udać! Wybierz to, które chcesz odwiedzić i weź kartę z odpowiadającym mu symbolem.
- Odwróć wybraną kartę ilustracją do góry i połóż ją przed sobą. Każda z nich ma nowe miejsca do odwiedzenia, albo elementy z którymi możesz wejść w interakcję!
- Kontynuuj swoją przygodę podróżując od miejsca do miejsca, za każdym razem uważnie obserwując karty. W czasie wędrówki spróbuj zdobyć wszystkie karty z gwiazdą wskazane na karcie zadania!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Skierowany do najmłodszych dzieci Detektyw Bombel to prosta, a jednocześnie satysfakcjonująca przygodowa zabawa. Uczestnik (lub współpracujący uczestnicy) odwiedzają różne miejsca, by znaleźć wszystkie wyznaczone w zadaniu karty z gwiazdkami.
- Podczas rozgrywki sami decydujemy, w którym kierunku się udać i które karty odkryć. Taki mechanizm wspiera budowanie u dzieci poczucia sprawczości: aktywnego decydowania o kolejnych ruchach oraz obserwowania konsekwencji.
- Przyjemna dla oka szata graficzna zachęca maluchy do podjęcia zabawy.
- Zestaw zawiera przygodę instruktażową oraz 3 pełne przygody: Zabawę w chowanego w szkole, Wesołe miasteczko oraz Wyspę piratów.
Ważne informacje
- ilustrator:
- Simon Douchy
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- 72 karty
- plakat
- instrukcja
Mechanika i tematyka
karty | dedukcja i zgadywanie | edukacyjna | odkrywanie terenu | odnajdowanie wzorców | ruch z punktu do punktu | dla 1 gracza |