Horror w Arkham: Ostatnia godzina (2019)
Jak odwrócić tajemniczy rytuał?
Kampus Uniwersytetu Miskatonic w Arkham spowił mrok. Ktoś odprawia niebezpieczne rytuały, których skutki mogą być opłakane: oprócz szerzących się kultystów, na ulicach zaczynają pojawiać się stworzenia nie z tego świata. A największe zło wciąż pozostaje ukryte w cieniu...
Horror w Arkham: Ostatnia godzina to kooperacyjna gra planszowa, w której 1 do 4 badaczy stawia czoła hordzie potworów, próbując odwrócić straszliwy rytuał przywołujący Przedwiecznego. Aby tego dokonać, muszą znaleźć odpowiednie składniki do rytuału, analizując wskazówki pozostawione przez nikczemne hordy kultystów.
Na czym to polega?
Rozgrywka w Horror w Arkham: Ostatnią godzinę składa się z serii następujących po sobie rund. Każda z nich dzieli się na dwie fazy (podczas pierwszej działają gracze, podczas drugiej kontrolę na planszy przejmuje Przedwieczny). Naszym zadaniem jest niedopuszczenie do rozprzestrzeniania się potworów oraz zebranie symboli koniecznych do odwrócenia mrocznego rytuału. W tym celu będziemy wybierali dostępne karty akcji i rozpatrywali ich efekty związane z walką z potworami i poruszaniem się po planszy.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Horror w Arkham: Ostatnia godzina to gra w pełni kooperacyjna, co oznacza że wszyscy walczymy z mechanizmem gry i wspólnie wygrywamy lub przegrywamy. Musimy skutecznie współpracować, by pokonać siły ciemności.
- Oryginalny mechanizm programowania akcji zapewnia dodatkowe emocje. Uczestnicy nie mogą się komunikować podczas wybierania kart, więc nigdy nie wiemy do końca, czy uda nam się zrealizować wymyślony plan.
- Dzięki temu, że każdy z badaczy posiada własną talię akcji, a także dzięki trzem dostępnym Przedwiecznym, każda rozgrywka w Horror w Arkham: Ostatnią godzinę jest zupełnie inna.
Ważne informacje
- autor:
- Todd Michlitsch, Carlo A. Rossi
- wydawca:
- Rebel
dodatkowe pliki do pobrania:
zawartość pudełka:
- 6 znaczników badaczy
- 3 arkusze Przedwiecznych
- plansza
- 103 karty
- 120 żetonów i znaczników
Mechanika i tematyka
programowanie akcji lub ruchów | karty | współpraca | horror | zbieranie zestawów | jednoczesny wybór akcji | dla 1 gracza |