K2: Broad Peak (2011)
Dwa nowe wyzwania dla entuzjastów wspinaczki
Nakład wyczerpany
data dodruku nieustalona
Broad Peak jest rozszerzeniem gry K2 i zawiera dwa nowe scenariusze zainspirowane dokonaniami polskich himalaistów na masywie Broad Peak w 1984 roku. Każdy ze scenariuszy posiada własną planszę i specjalne reguły, które czynią rozgrywkę różnorodną i pasjonującą.
W 1984 Krzysztof Wielicki jako pierwszy człowiek w historii zdobył 8 tysięcznik w stylu alpejskim. Bez namiotu, na lekko wyszedł z bazy, by powrócić do niej po 21 i pół godzinie jako zdobywca Broad Peak. Scenariusz „Bieg na szczyt” odwzorowuje to wydarzenie, a trasa na planszy oparta jest na szlaku jaki przebył Wielicki.
„Bieg na szczyt” jest scenariuszem szybkim i pełnym napięcia. Wyprawa jest krótsza o trzy dni, talia graczy posiada mniej kart aklimatyzacji, himalaiści nie mogą stawiać namiotów, a jedynym ich ratunkiem jest budowanie jam śnieżnych. Wszystko to sprawia, że gra jest bardziej dynamiczną i emocjonującą wersją K2.
W tym samym roku, Wojciech Kurtyka i i Jerzy Kukuczka po raz pierwszy w historii wykonali trawers masywu ośmiotysięcznego. Trzy szczyty Broad Peak zostały zdobyte 15,16 i 17 lipca 1984 roku. Do tej wyprawy nawiązuje scenariusz „Trawers Broad Peaków”.
"Trawers Broad Peak’ów" jest scenariuszem bardziej strategicznym niż gra podstawowa. Plansza przedstawia trzy szczyty masywu Broad Peak, a gracze otrzymują możliwość zdobycia dodatkowych punktów zwycięstwa za pokonanie całego trawersu i zdobycie każdego ze szczytów. Realizacja wszystkich celów jest prawie niewykonalna, zwłaszcza że himalaiści mają do dyspozycji tylko jeden namiot, co zmusza graczy do podejmowania trudnych decyzji i umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków atmosferycznych.
Patroni medialni:
Ważne informacje
- autor:
- Adam Kałuża
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- 1 dwustronna plansza
- 12 żetonów jam śnieżnych
- 20 żetonów trawersu
- 30 żetonów zdobycia szczytu
- instrukcja
Mechanika i tematyka
zarządzanie ręką | zapamiętywanie | eliminacja graczy | ruch z punktu do punktu | jednoczesny wybór akcji | sport |