Kroniki zamku Avel: Nowe opowieści (2023)
Dodatek do rodzinnej gry o bohaterach!
Kup teraz w sklepie
Choć Monstrum Czarnego Księżyca zostało pokonane, zło nie złożyło broni. Korzystając z osłabienia swego władcy, bogowie trzech mrocznych księżyców, czyli Dusioł, Zygz i Umbrowy Żmij, postanowili przeprowadzić własny podstępny atak na Avel. Nie czas na odpoczynek, królestwo i jego mieszkańcy potrzebują pomocy! Księżycowa Bestia nęka mieszkańców magiczną krainę, a Wy jako jedyni możecie stawić jej czoła!
Kroniki zamku Avel: Nowe opowieści to pierwsze duże rozszerzenie do rodzinnej gry o bohaterach. Oprócz alternatywnego potwora, którego podmieniacie za Monstrum, wprowadza też 3 inne uniwersalne moduły, które możecie dołączyć do dowolnej rozgrywki, a także 3 scenariusze przygód z nowymi zasadami i zmienionymi warunkami zwycięstwa.
Co wprowadza dodatek?
- Kampanię fabularną „Okruchy zła” doskonałą dla małych i dużych fanów fantastycznych światów oraz gier przygodowych. W jej skład wchodzą 3 scenariusze, zmieniające nieco przebieg rozgrywki, poprzez dodanie specjalnych celów, które należy zrealizować, aby wygrać. Rozgrywane po kolei układają się w spójną historię, ale każdy z nich możecie też wykorzystać samodzielnie.
- 4 uniwersalne moduły, które dodatkowo urozmaicą rozgrywki, stawiając ciekawe wyzwania nawet przed doświadczonymi bohaterami Avelu. Wśród nich znajdziemy Księżycową Bestię (alternatywną wersję Monstrum z gry podstawowej), Okrutnych łowców (nowy rodzaj potworów polujących na magiczne duszki) oraz elfią parę królewską, Tytanię i Oberona (możemy wprowadzić ich do gry razem lub osobno, a każde z nich oferuje graczom potężne magiczne wsparcie).
- Specjalny almanach stworzony przez Janka Sielickiego, zawierający klimatyczne wprowadzenie zarówno do poszczególnych scenariuszy kampanii, jak i wszystkich modułów gry.
Czym są Kroniki zamku Avel?
To oparta na współpracy gra planszowa dla całej rodziny, w której wcielamy się w bohaterów i bohaterki odpowiedzialnych za uratowanie magicznej krainy. Podczas rozgrywki stworzymy własne postacie o unikalnych imionach i specjalnym ekwipunku, a następnie będziemy eksplorować świat, poruszając się po modułowej planszy. W czasie podróży napotkamy wiele niebezpieczeństw, z którymi będzie trzeba walczyć, a każde zwycięstwo przyniesie nam określoną nagrodę: nową broń, zbroję, eliksiry i złoto. Zgromadzone dobra pozwolą nam przygotować się do finałowego starcia z Monstrum, które zagraża królestwu Avel.
Ważne informacje
- autor:
- Przemek Wojtkowiak
- ilustrator:
- Bartłomiej Kordowski
- wydawca:
- Rebel
- podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
zawartość pudełka:
- 13 figurek do samodzielnego złożenia
- 2 półkafle planszy
- plansza Księżycowej Bestii
- 12 żetonów Księżycowej Bestii
- 3 znaczniki odłamków księżyców
- 8 żetonów magicznego ekwipunku
- 12 żetonów magicznych duszków
- 3 liczniki wytrzymałości
- 6 żetonów potworów
- almanach
- instrukcja składania figurek
- 4 plansze z żetonami do samodzielnego malowania (po 6 żetonów na planszy)
- karta pomocy
- instrukcja
Mechanika i tematyka
ruch po obszarach | co-operative-play | kostki | odkrywanie terenu | fantasy | walka | żetony na heksach | modularna plansza | mitologia i baśnie | kafelki |