Maskarada (2013)
Gra autora Cytadeli - blef i taktyka w jednym!
Maskarada jest grą blefu i dedukcji bazującą na różnych rolach postaci, w którą grać można w gronie od 2 do 13 osób.
Naszym celem jest zdobycie 13 monet poprzez sprytne wykorzystanie umiejętności postaci. Podczas gry postacie posiadane przez graczy są zakryte, używając akcji można się nimi wymieniać, podglądać je, albo próbować podszyć się pod jakąś postać, co pozwoli nam wykonać jej akcję. Ale musimy być ostrożni, gdyż ogłosiwszy się królem (niekoniecznie nim będąc) inny gracz, bądź kilku innych graczy, także może samozwańczo powiedzieć "to ja jestem królem!". Gdy taki konflikt nastąpi wszyscy biorący w nim udział gracze muszą odsłonić swoje karty i tylko ten, który rzeczywiście jest królem (o ile jest taki!) otrzymuje jego przywileje, reszta musi ponieść karę.
W grze występuje 12 różnych postaci, między innymi:
- złodziej kradnący monety sąsiadom,
- wiedźma zamieniająca posiadane bogactwa z innym graczem,
- król i królowa podbierający monety,
- inkwizytor szukający osób podszywających się pod inne,
- głupiec zamieniający się rolami z innym graczem,
- biskup pobierający monety od najbogatszej postaci,
- czy szpieg poglądający swoją i cudzą tożsamość.
Grę wygrywa gracz, który jako pierwszy zgromadzi 13 monet, albo najbogatszy z graczy, jeśli którykolwiek z grających zbankrutuje.
Rozgrywka obfituje w rozmaite zwroty akcji, sytuację trzeba śledzić na bieżąco obserwując kto jest kim. Gdy wszyscy "założą maski" rozpocznie się bal, prawdziwa maskarada, w której wygra najprzebieglejszy!
Maskarada to nowa gra autora doskonałej gry towarzyskiej Cytadela. Również i tutaj Bruno Faidutti pokazuje, że esencją gry może być pomysłowa mechanika, która dostarcza przedniej zabawy.
Ważne informacje
- autor:
- Bruno Faidutti
- wydawca:
- Rebel
- podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
zawartość pudełka:
- 13 kart postaci
- 1 pusta karta postaci
- 1 plansza Sądu
- złote monety (na sumę 196)
- 5 pomoc
- 14 znaczników postaci, włączając jeden pusty
Mechanika i tematyka
blefowanie | karty | średniowiecze | zapamiętywanie | zróżnicowane moce graczy |