Nemesis (2019)
Survival horror w klimatach science-fiction
Aktualności
10.02.2021 | Rusza wysyłka zestawów naprawczych do gry Nemesis!30.11.2020 | Planszowa Gra Roku 2020!
30.10.2020 | Błąd w dodrukach gry Nemesis
12.09.2017 | Rebel i Awaken Realms łączą siły!
Nakład wyczerpany
data dodruku nieustalona
Wybudzasz się z hibernacji. Minuta po minucie odzyskujesz kontrolę nad własnym ciałem i świadomość. Przypominasz sobie, że jesteś na statku kosmicznym Nemesis i zdajesz sobie sprawę, że komputer pokładowy wybudził Cię w trybie awaryjnym tuż przed ostatnim skokiem nadprzestrzennym w kierunku Ziemi. Niepokojąc się o stan statku i załogi sprawdzasz kolejne parametry. Wszystko wygląda w porządku, poza jedną sprawą… Serce podchodzi Ci do gardła kiedy widzisz, że biomonitor jednego z Twoich kolegów nie odpowiada.
Nemesis to klimatyczna gra przygodowa typu survival horror, której głównymi motywami są blef, zdrada i walka z nieuchwytnym zagrożeniem. Podczas rozgrywki wcielamy się w członków załogi kosmicznego transportowca, który po wykonaniu swojej misji obrał kurs powrotny na Ziemię. Pracownicy resztę podróży mieli odbyć w stanie hibernacji, jednak w wyniku uruchomienia procedury awaryjnej zostali wybudzeni i będą musieli stawić czoła nieznanemu niebezpieczeństwu. I choć wydawać by się mogło, że łączy ich wspólny cel, szybko okaże się, że nie wszyscy będą chcieli grać zespołowo.
Na czym to polega?
Nemesis to gra semi-kooperacyjna, co oznacza, że uczestnicy do pewnego momentu współpracują, jednak każdy z nich ma odmienne, tajne cele do samodzielnej realizacji. Niektóre są związane z eksploracją, inne z walką, jeszcze inne będą wymagały od gracza przeprowadzania pewnych badań.
Podczas rozgrywki będziemy przemieszczali się po statku, przypominając sobie jego plan i szukając kluczowych pomieszczeń. Niestety szybko okaże się, że na pokładzie jest ktoś jeszcze: śmiertelnie niebezpieczni kosmiczni Intruzi. Każdy krok postawiony przez graczy zwiększa ryzyko pojawienia się obcych, a ewentualna walka może okazać się zbyt trudna dla pasażerów Nemesis. Co więcej, pozornie sprawny statek będzie wymagał uwagi i drobnych napraw, których nie można tak po prostu zostawić. W takich warunkach dotarcie na Ziemię będzie prawdziwym wyzwaniem!
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To niezwykle wciągająca zabawa typu survival horror. Wszystko od ilustracji, poprzez mechanizmy, aż do wykonanych z dbałością o detale figurek odzwierciedla klimat gry i zaprasza nas do przeżycia prawdziwej przygody.
- Gracze mają okazję wcielić się w 6 różnych postaci, z których każda dysponuje własną talią, przedmiotami i umiejętnościami. Wypróbowanie każdej z nich to okazja do wcielenia się w różne role i spojrzenia na Nemesis z nowej perspektywy.
- Rozgrywka w Nemesis jest prawdziwym wyzwaniem: gracze muszą walczyć nie tylko z Intruzami, ale i z uszkodzeniami statku, które mogą doprowadzić do jego zniszczenia. Nie wszyscy przeżyją do końca wyprawy; właściwie może się zdarzyć, że nie uda się to nikomu. Ale i tak będziecie chcieli zagrać jeszcze raz, a satysfakcja z pokonania gry będzie jeszcze większa!
Patronat medialny:
Ważne informacje
- autor:
- Adam Kwapiński
- ilustrator:
- Piotr Foksowicz, Ewa Labak, Patryk Jędraszek, Paweł Samborski, Piotr Gacek, Andrzej Półtoranos
- wydawca:
- Rebel, Awaken Realms
- podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
- informacje dot. bezpieczeństwa:
- Posiada logo CE. Nie nadaje się dla dzieci w wieku poniżej 3 lat. Zawiera małe elementy - ryzyko zadławienia.
dodatkowe pliki do pobrania:
zawartość pudełka:
- 6 figurek postaci (Kapitan, Pilot, Naukowiec, Zwiadowca, Żołnierz, Mechanik)
- 6 figurek larw
- 3 figurki pełzaczy
- 8 figurek dorosłych osobników (4 różnych rodzajów)
- 2 figurki reproduktorów
- 1 figurka królowej
- 5 plastikowych podstawek (plecaki)
- 6 kolorowych krążków
- 1 dwustronna plansza z mapą statku
- 6 plansz postaci
- 11 kafelków pomieszczeń „1”
- 9 kafelków pomieszczeń „2”
- 1 kolonia intruzów
- 1 skaner
- 1 plansza intruzów
- 2 kości walki k6
- 2 kości szmerów k10
- 2 karty z opisem pomieszczeń
- 18 znaczników statusu
- 30 znaczników szmerów
- 12 żetonów drzwi
- 4 kapsuły ratunkowe
- 20 żetonów eksploracji
- 1 niebieski żeton ciała członka załogi
- 5 czerwonych żetonów ciał członków załogi
- 8 znaczników jaj intruzów
- 27 żetonów intruzów (8 larw, 12 dorosłych osobników, 3 pełzacze, 2 reproduktory, 1 królowa, 1 pusty żeton)
- 8 żetonów zwłok intruzów
- 50 znaczników amunicji/obrażeń
- 8 znaczników pożaru
- 8 znaczników awarii
- 6 żetonów silników (3 sprawne, 3 uszkodzone)
- 2 żetony „5 obrażeń”
- 1 znacznik śluzy powietrznej
- 1 znacznik pierwszego gracza
- 60 kart akcji (po 10 na postać)
- 18 kart celów (9 osobistych i 9 korporacyjnych)
- 27 kart skażenia
- 20 kart ataku intruzów
- 16 kart głębokich ran
- 20 kart wydarzeń
- 5 kart pomocy
- 8 kart słabości intruzów
- 8 kart koordynat
- 30 kart zielonych przedmiotów (medycznych)
- 30 kart żółtych przedmiotów (technicznych)
- 30 kart czerwonych przedmiotów (militarnych)
- 12 kart niebieskich przedmiotów (samoróbek)
- 6 kart startowych przedmiotów postaci (broń)
- 12 kart osobistych przedmiotów postaci
- 6 kart wyboru postaci
- 7 kart celów „Solo/Koop”
- 10 kart akcji gracza (intruz)
- 1 tekturowa podstawka pod pudełko
Mechanika i tematyka
walka aktywowana kartami | co-operative-play | współpraca | kostki | zarządzanie ręką | horror | figurki | modularna plansza | eliminacja graczy | science fiction | zróżnicowane moce graczy |