Doszło do magicznej katastrofy, przez którą w eterze krążą regiony pełne wyznawców. Wybieraj je i łącz, by stworzyć idealną krainę! Wioski, monumenty, lasy, a nawet wulkany... Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób powstanie idealny wszechświat!
Orbis to niezwykle przyjemna gra, w której umiejętne planowanie i łączenie różnorodnych zdolności stanowi prostą drogę do sukcesu.
Na czym to polega?
W grze Orbis każdy z graczy wciela się w kreatora światów, który z porozrzucanych, pozornie niezwiązanych ze sobą elementów będzie tworzył zupełnie nową, sprawnie działającą krainę. W grze dostępnych jest 6 rodzajów regionów, które będziemy dobierali, a następnie łączyli według określonego schematu: w piramidę o podstawie z 5 kafli. Jest tylko jedno ograniczenie: aby umieścić kafel w określonym kolorze na wyższych poziomach, pod nim musi znajdować się przynajmniej jeden teren identycznego rodzaju.
W swojej turze każdy z graczy dobiera jeden z kafli i umieszcza go na swojej planszy (wyjątkiem jest kafel boga, który wybieramy tylko raz i umieszczamy na koniec gry, na samym górze swojej świątyni). Wraz z terenami możemy dobierać znajdujące się na nich kolorowe znaczniki – to wyznawcy, którzy z czasem będą stanowili walutę, pozwalającą kupować coraz lepsze (i coraz droższe) kafelki.
Cała zabawa rozpoczyna się w momencie, w którym weźmiemy pod uwagę specjalne zdolności terenów. Każdy z kafelków ma na sobie symbole oznaczające profit, jaki daje po umieszczeniu go w naszym świecie. Są to bonusy natychmiastowe, stałe lub takie, które dadzą nam punkty zwycięstwa na koniec gry. To właśnie umiejętnie ich łączenie stanowi klucz do zwycięstwa.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Orbis to połączenie prostych zasad z wieloma możliwościami odkrywanymi w trakcie gry. Poznanie ogólnego mechanizmu nie stanowi problemu, ale cały potencjał tkwi w budowaniu sieci zależności między dobieranymi kafelkami.
- Biorąc pod uwagę liczbę różnych kafelków i ich kombinacji, nie ma dwóch identycznych partii w Orbis. Za każdym razem otwierają się przed nami nowe możliwości.
- Z tych samych przyczyn w tej grze nie ma jednej, uniwersalnej drogi do zwycięstwa. Zawsze jesteśmy w stanie zrobić coś, co (przy odpowiednich działaniach) okaże się dla nas profitem.
Ważne informacje
- autor:
- Tim Armstrong (II)
- ilustrator:
- Davide Tosselo
- wydawca:
- Rebel
- podmiot gospodarczy:
- Rebel Sp. z o.o., ul. Budowlanych 64c, 80-298, Gdańsk, Poland, wydawnictwo@rebel.pl
zawartość pudełka:
- 10 kafli bogów
- 65 kafli regionów (20 kafli z poziomu 1., 20 z poziomu 2., 25 z poziomu 3.)
- 100 znaczników wyznawców (po 20 w każdym z 5 kolorów)
- 18 żetonów dezaktywacji
- 5 żetonów zniżek (po 1 w każdym z 5 kolorów)
- 5 żetonów świątyń
- instrukcja
Mechanika i tematyka
wybór karty | karty | rozwój cywilizacji | mitologia i baśnie | budowanie wzorów | budowanie obszarów | kafelki |