Trek 12 (2021)
Rzucaj, wykreślaj i pnij się na szczyt!
Kup teraz w sklepie
Wybierz się w pieszą wędrówkę po Himalajach, podczas której będziesz wyznaczać nowe szlaki na szczyty. Dokładnie mapuj teren i oznaczaj trasę, ale zachowaj ostrożność na najniebezpieczniejszych ścieżkach. Spryt i odwaga będą konieczne, aby podejmować właściwe decyzje, podnieść swoją reputację i, kto wie, być może stać się legendarnym wspinaczem.
Trek 12 to gra typu roll-and-write, która oferuje rosnące poziomy trudności. Naszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów poprzez sprytnie rozmieszczanie wartości liczbowych na arkuszy trasy górskiej.
Na czym to polega?
Rozgrywka w Trek 12 składa się z 19 rzutów dwiema sześciennymi kośćmi, przy czym jedna z nich ma na ściankach wartości od 1 do 6 a druga od 0 do 5. Po każdym rzucie gracz musi połączyć ze sobą wartości uzyskane na kościach, aby uzyskać liczbę, którą ostatecznie wpisze do arkusza. W tym celu możemy:
- Dodać wartości do siebie.
- Odjąć wartość jednej kości od drugiej.
- Pomnożyć wartości.
- Zachować tylko niższą wartość.
- Zachować tylko wyższą wartość.
Co ważne, każdą z powyższych akcji możemy wykonać tylko 4 razy w ciagu gry.
Uzyskane w ten sposób wyniki umieszczamy na arkuszu - pierwszy w dowolnym miejscu, a kolejne w polach przyległych do tych już zapełnionych. Naszym celem jest tworzenie łańcuchów z liczb od 0 do 12 oraz grupowanie identycznych wyników w sąsiadujących polach.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To prosta, a jednocześnie niezwykle wciągająca gra, w której staramy się dopasować do losowych warunków i jak najlepiej wykorzystać nadarzające się okazje.
- Brak negatywnej interakcji czyni z niej doskonałą zabawę dla całej rodziny.
- Gra oferuje kilka wariantów rozgrywki: dynamiczną wersję „Szybko na szczyt”, „Ekspedycję” o rosnącym poziomie trudności i dodatkowych elementach oraz wariant solo.
Ważne informacje
- autor:
- Bruno Cathala, Corentin Lebrat
- ilustrator:
- Jonathan Aucomte, Olivier Derouetteau
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- 2 kości
- karta prowadzącego wyprawę
- 16 kart asysty
- 3 notesy punktacji
- poradnik wędrowca
- poradnik wspinacza
- poradnik samotnika
- 6 kopert wyzwań
Mechanika i tematyka
kostki | środowisko | papier i ołówek | budowanie wzorów | sport |