Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana (2025)
Rozpoczyna się podróż!
Zbierz drużynę, z którą wkroczysz do legendarnego świata Śródziemia, gdzie wspólnie wyznaczycie tory opowieści podczas wypełniania specjalnych misji! Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana to kooperacyjne wyzwanie oparte o zbieranie lew. W 18 rozdziałach przedstawia pierwszą część klasycznej powieści autorstwa J.R.R. Tolkiena.
Podczas podróży będziecie musieli podejmować rozważne decyzje, by unikać niebezpieczeństw i pokonywać kolejne etapy – od momentu opuszczenia Shire aż po brzemienny w skutki rozpad Drużyny Pierścienia. Gra obejmuje różne warianty rozgrywki i wprowadza wiele grywalnych postaci takich jak Gandalf, Tom Bombadil czy Galadriela.
Na czym to polega?
- Gracze mają na ręce karty, które reprezentują świat Śródziemia i wpływ, jaki wywiera na niego Jedyny Pierścień. Umiejętnie je rozgrywając, współpracują, aby osiągnąć cele wszystkich postaci i wygrać.
- Każde rozdanie talii nazywane jest rundą. Składa się na nią seria rozegranych lew. Lewa składa się z zagranych przez poszczególnych graczy pojedynczych kart.
- Gracz rozpoczynający lewę zagrywa dowolną kartę z ręki na środek stołu. Kolor tej pierwszej karty jest kolorem atutowym (pagórki, góry, lasy, cienie albo pierścienie).
- Następnie pozostali gracze, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara wykładają na stół karty zgodne z kolorem atutowym, o ile to możliwe. Jeśli gracz nie może zagrać karty do koloru, może zagrać dowolną kartę z ręki.
- Gdy wszyscy wybiorą po 1 karcie, należy sprawdzić, kto zagrał kartę koloru atutowego o najwyższej wartości. Ten gracz zwycięża, bierze wszystkie karty z lewy i układa je zakryte na stosie przed sobą, a następnie rozpoczyna kolejną lewę.
- Runda dobiega końca, gdy wszyscy zużyją wszystkie karty z ręki (oprócz Gandalfa, który nadal będzie miał 1 kartę). Jeśli wszyscy gracze osiągną cele swoich postaci w tej rundzie, wygrywają, kończą rozdział i mogą przejść do kolejnego. Jeśli choć jedna osoba nie osiągnie celu, wszyscy przegrywają i mogą rozegrać rundę jeszcze raz.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- To nie lada gratka dla wszystkich fanów świata stworzonego przez J.R.R. Tolkiena! Uczestnicy będą mieli okazję odwiedzić charakterystyczne miejsca, spotkać ulubione postacie i wrócić do wydarzeń z „Drużyny Pierścienia”.
- Mechanika zbierania lew wykorzystywana jest w wielu klasycznych grach karcianych (takich jak kierki, piki, juker, brydż, Doppelkopf czy tarot). Dzięki temu będzie łatwa do przyswojenia dla nowych osób, które chcielibyśmy wprowadzić do zabawy.
- Prosty mechanizm w połączeniu z angażującą fabułą i znanym światem tworzy wciągającą karciankę, która pochłonie uczestników i pozwoli na rozegranie wielu ciekawych partii.
Ważne informacje
- autor:
- Bryan Bornmueller
- ilustrator:
- Elaine Ryan, Samuel R. Shimota
- wydawca:
- Rebel
zawartość pudełka:
- 144 karty
- 5 żetonów
- instrukcja
Mechanika i tematyka
karty | co-operative-play | współpraca | fantasy | na podstawie książki | zbieranie lew |