Jesienna aura coraz bardziej zachęca do spędzania czasu w domowym zaciszu. To idealna okazja dla jesieniar i jesieniarzy, aby rozsiąść się wygodnie przy planszówce czy erpegu. To też bardzo dobry moment, aby podsumować nasze plany wydawnicze względem linii gier fabularnych.


Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda!

Dla wielu z Was Dungeons & Dragons jest tym systemem, od którego rozpoczęliście przygodę z grami fabularnymi. Wiele osób pracujących w Rebelu ma podobne doświadczenia i jesteśmy dumni z tego, że mogliśmy tłumaczyć i dystrybuować w latach 2019-2022 tego najpopularniejszego na świecie erpega w polskiej wersji językowej.

Aktualnie w naszych planach wydawniczych nie figuruje żaden nowy podręcznik z linii Dungeons & Dragons ani dodruk już wydanych tytułów. Jeżeli sytuacja ta miałaby się zmienić na pewno o tym poinformujemy za pośrednictwem oficjalnych kanałów Rebela.

D&D jest wspaniałym sposobem na wejście w fascynujący świat gier fabularnych, ale to nie jedyna droga! Korzystając z okazji, chcielibyśmy przybliżyć Wam, nad czym aktualnie pracujemy w naszych rebelowych kuluarach.


Świat jest piękny, czy to znasz?

Pierwszą grą, którą chcieliśmy wprowadzić do naszego kraju w polskiej wersji językowej, jest tytuł, w który wiele rebeliantek i rebeliantów zagrywało się w swoim prywatnym czasie. Mowa oczywiście o uniwersalnym systemie RPG, czyli Genesys. 

Genesys to system, który otwiera przed graczami szerokie spektrum możliwości. Uniwersalna mechanika pozwala na zastosowanie go do różnorodnych przygód i uniwersów niezależnie od tego, czy wybierzesz znany świat, czy postanowisz stworzyć go od podstaw.

Kluczowym elementem, który wyróżnia Genesys RPG, jest tzw. Kostkowy System Narracyjny. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier, w których rzuty kostkami decydują o powodzeniu lub niepowodzeniu danego zadania, tutaj mechanika idzie krok dalej. Jeden rzut może otworzyć drzwi do nieprzewidzianych sytuacji, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, dodając tym samym głębi całej opowieści. A to wszystko dzięki zastosowaniu wieloznacznych symboli zamiast prostych liczb. Specjalne kostki – po wielu latach niedostępności – wróciły do szerokiej oferty dystrybucyjnej.

Ta innowacyjna cecha sprawia, że sesje w Genesys stają się dynamicznymi i emocjonującymi doświadczeniami. Gra umożliwia wspólne tworzenie fascynujących, pełnych niespodzianek przygód, które pozwalają zanurzyć się w rozbudowane uniwersa zarówno uczestnikom, jak i prowadzącym opowieść Mistrzom Gry. Na rynku pojawiły się już takie rozszerzenia jak startery Zgliszcza Potęgi (w uniwersum Twilight Imperium) czy Mniejsze Zło (w uniwersum Krain Terrinoth), a w planach wydawniczych mamy też podręcznik do grania w świecie fantasy czyli Krainy Terrinoth, oraz Android: Cienie New Angeles utrzymane w klimacie science fiction.

Aktualnie dostępne tytuły z linii Genesys oraz plany wydawnicze znajdziesz tutaj


Gdy nadejdzie czas, zawoła nas!

Kolejne rozdziały opowieści o fascynujących grach fabularnych poprowadzą nas do apokaliptycznego świata przedstawionego w grze The End of the World: Zombie Apocalypse wydawnictwa FFG/Edge. Jest to tytuł, który przenosi uczestników w sam środek koszmaru pełnego żywych trupów, gdzie umiejętności, spryt i talenty stanowią jedyną linię obrony przed hordami zombie spragnionych ludzkich mózgów.

W The End of the World gracze wcielają się w samych siebie, a akcja rozgrywa się w miastach, w których mieszkają. Mechanika gry opiera się na prostym systemie kostkowym, gdzie każde zadanie rozwiązywane jest poprzez rzut kośćmi D6 w dwóch kolorach – jeden kolor oznacza wyniki pozytywne, a drugi negatywne. Po rzucie pasujące kości pozytywne i negatywne są anulowane, a pozostałe określają wynik. Jeśli kości pozytywne są równe lub mniejsze niż statystyka testowana przez gracza, zadanie zostaje zaliczone. Jednak niezależnie od powodzenia lub niepowodzenia, jeśli wśród pozostałych kości będą jakiekolwiek negatywne, gracz otrzymuje „punkty stresu”, będące formą obrażeń. Za dużo „stresu” w dowolnej kategorii oznacza koniec naszej postaci. 

Prostota The End of the World okazuje się błogosławieństwem, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z RPG. Stanowi także wygodne narzędzie dla Mistrza Gry, który może kreować opowieści oparte na wynikach rzutów kośćmi​. System nie oferuje gotowych kampanii, zamiast tego dostarcza bogactwo informacji na temat świata i potencjalnych scenariuszy, które możemy wykorzystać jako punkt wyjścia do stworzenia własnej, unikalnej opowieści. Jest to propozycja dla ambitnych Mistrzów Gry, którzy nie boją się włożyć trochę pracy w przygotowanie sesji. Rozgrywka w The End of the World: Zombie Apocalypse sprzyja krótkim, jednorazowym sesjom, w których celem jest przetrwanie. To świetna okazja, aby sprawdzić, jak daleko gracze są w stanie posunąć się, by pozostać przy życiu w świecie opanowanym przez zombie, a także doskonały pretekst do zbadania ludzkiej natury w ekstremalnych warunkach.

W apokalipsie zombie będziecie mogli wziąć udział już w połowie 2024 roku. 


Więcej informacji o grach fabularnych ze stajni Rebela znajdziecie zawsze na naszej stronie.