Mechanika misji w Star Wars: Shatterpoint
Misje i zmagania w pojedynkowej grze figurkowej Star Wars: Shatterpoint! |
W całym świecie Gwiezdnych Wojen najważniejszym elementem napędowym filmów i seriali są cele głównych bohaterów. Nie inaczej jest w Star Wars: Shatterpoint! Skuteczne realizowanie misji to główny cel gry, a także prosta droga do zwycięstwa (lub porażki).
Zanim jednak porozmawiamy o samych misjach, poświęćmy chwilę mechanice, według której będziecie rywalizowali. Podczas rozgrywek będzie Wam towarzyszył specjalny tor zmagań, który pozwala śledzić postępy w walce o zdobycie aktualnej karty zmagań. To rodzaj przeciągania liny, w którym obie strony próbują przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę. Na koniec tury gracze będą zaznaczali zdobyte punkty, przesuwając znacznik zmagań w kierunku swojego końca toru. Gdy umieścisz go na polu, na którym jest znacznik postępu, wygrywasz aktualne zmaganie!
Kiedy gracz zdobywa znacznik postępu, umieszcza go na swoim końcu toru.
Żeby nie było zbyt prosto, ten mechanizm ma pewien dodatkowy haczyk w postaci znaczników postępu. Układasz je po swojej stronie toru zmagań, przykrywając kolejne pola dzielące Cię od końca, gdy Twoja grupa osiągnie sukces w walce. Przede wszystkim dotyczy to ranienia jednostek przeciwnika, ale istnieją też inne sposoby zdobywania znaczników postępu. Każdy z nich ułatwia Ci zadanie, ponieważ znacznik zmagań musi przebyć krótszą drogę na torze.
Aby wygrać całą grę, musisz wygrać 2 zmagania. Ale co to w ogóle znaczy i, przede wszystkim, jak to osiągnąć? To bardzo dobre pytanie! Najlepszym sposobem jest kontrolowanie celów. Kiedy zostaje wybrana karta misji, zgodnie z jej treścią na polu bitwy zostają rozmieszczone nieaktywne żetony celów.
Na samym początku gry odwracamy pierwszą kartę zmagań fazy I. Znajdująca się na niej mapka wskazuje, które cele będą aktywne podczas pierwszego zmagania. Wykorzystując swoje jednostki będziecie rywalizowali, by przejąć nad nimi kontrolę. Szykuj się na wspinanie, skakanie i prawdziwy bieg z przeszkodami – akcja zaczyna się od razu i nie zwalnia do samego końca! Jak wspomnieliśmy wcześniej, na koniec każdej tury będziesz zdobywać punkty, przesuwając znacznik zmagań w stronę swojego końca toru. Jeśli zaśpisz na początku, przeciwnik szybko Cię zdominuje! Ale nie martw się, nawet jeśli uda mu się wygrać pierwsze zmaganie, wciąż jest dla Ciebie nadzieja (bo czymże byłyby Gwiezdne Wojny bez NADZIEI?). Gdy któryś z graczy wygra zmaganie, kolejne rozpoczyna się od zupełnie nowego zestawu losowych kart zmagań.
Gracz, który przegrał ostatnie zmaganie wybiera, które cele będą dostępne podczas następnego z dwóch opcji dostępnych na karcie zmagania fazy II.
Karty fazy I nie dają graczom możliwości wyboru rodzaju zmagań, ale na karcie fazy II znajdują się dwie mapki. Decyzję o tym, z której skorzystacie, podejmuje gracz, który przegrał ostatnie zmaganie. Nowy układ aktywnych celów zastępuje ten z fazy I. Jeśli w fazie II zwycięży ten sam gracz, zostaje zwycięzcą całej gry. Jeśli natomiast przeciwnikowi uda się doprowadzić do wyrównania, przechodzicie do fazy III.
Przejmowanie kontroli nad celami pozwala graczowi przesuwać znacznik postępu w swoją stronę, przybliżając go tym samym do zwycięstwa!
Możesz teraz pomyśleć, że rozegranie pełnych trzech rund będzie bardzo ciekawe i właściwie jest to prawda. Pomiędzy poszczególnymi fazami żadne elementy gry się nie resetują: obrażenia, okaleczenia, osłabienia, stany… Wszystko to pozostaje z naszymi postaciami. Właśnie dlatego zarządzanie jednostkami w taki sposób, by jak najlepiej je wykorzystać, mając jednocześnie w pamięci długofalowe cele, jest tak istotne dla budowania udanych strategii w Star Wars: Shatterpoint.