Demon wrzeszczy głośno, rozwierając szczęki tak szeroko, że jesteś w stanie policzyć wszystkie jego zęby. Potem podrywa się do skoku. Twoje tętno przyspiesza i próbujesz się uchylić, ale bezskutecznie - czujesz szpony na ramieniu, a ostre zęby zbliżają się niebezpiecznie do odsłoniętego gardła.

Czy demon wykona swoje zadanie i wyeliminuje kolejnego śmiałka, zadając mu śmiertelny cios?

A może w ostatniej chwili znajdziesz rozwiązanie, które uratuje Ci życie?

Przyjrzyjmy się faktom. Być może któraś z Twoich umiejętności pozwala na zniszczenie demona znajdującego się w bliskiej odległości. Może ogarnie Cię szał bitewny i to on sprawi, że zaatakujesz z większą mocą. A może Twoje gardło wcale nie jest odsłonięte, bo mądrze wybrałeś ekwipunek na początku podróży...

Podczas rozgrywki w Sanctum wcielamy się w śmiałków, którzy starają się dotrzeć do Władcy Demonów, a następnie ostatecznie go pokonać. Przed nami długa droga, podczas której czeka nas wiele niebezpiecznych walk ze sługami Malghazara. Aby wygrać, będziemy musieli umiejętnie połączyć nasze umiejętności z ekwipunkiem, a także pozwolić sobie na odpoczynek i regenerację, gdy zajdzie taka potrzeba.


Rozwój postaci

W drodze do ostatecznego rozwiązania bardzo ważne będą podejmowane przez graczy decyzje dotyczące rozmaitych obszarów gry: od tego, z którymi przeciwnikami zdecydujemy się walczyć, poprzez wybieranie elementów ekwipunku, aż do rozwijania konkretnych umiejętności postaci. Za każdym razem, gdy uda nam się pokonać któregoś z przeciwników, nasza postać otrzyma jakąś nagrodę - oczywiście jej wartość będzie zależała od tego, z jak trudnym potworem przyjdzie nam się mierzyć.

Każdy z uczestników dysponuje własną planszą o wielkości 3x3, która reprezentuje zestaw umiejętności kontrolowanej przez nas postaci. By rozwijać swoje zdolności, musimy pokonywać przeciwników stających nam na drodze. Po zabiciu demona zyskujemy tyle poziomów, ile kryształów widnieje na jego karcie. Za każdy z nich możemy przesunąć odpowiadający kolorem klejnot ze swojej tabeli umiejętności o jedno pole. Inaczej mówiąc, gracz może przesunąć klejnot z umiejętności III na umiejętność II, z umiejętności II na umiejętność I i z umiejętności I do puli klejnotów.

Przemieszczanie kryształów jest o tyle ważne, że pozwala na trwałe zdobywanie umiejętności. Gdy pozbędziemy się wszystkich kryształów z danej karty lub kafelka, usuwamy ją/go z tabeli i przekładamy w odpowiednie miejsce na naszych planszach. Od tej pory dana zdolność może być przez nas używana jako stała. Może pomóc nam w szybszym osiąganiu szału, sprawniejszym korzystaniu z przedmiotów lub wydajniejszym i częstszym blokowaniu otrzymywanych ciosów.

Dzięki takiemu mechanizmowi decyzje graczy są bardziej wielowymiarowe - liczy się nie tylko wybór odpowiedniej cechy, ale również przeciwników, z którymi będziemy się mierzyć.


Przedmioty

Wraz z każdą kolejną walką, wojownicy stają się coraz lepsi i wprawniejsi - tak w boju, jak i w używaniu dostępnego sprzętu.

Każdy klejnot, który zostanie przesunięty poza siatkę umiejętności, możesz wykorzystać do uruchomienia swojego dodatkowego wyposażenia. Na kartach przedmiotów znajdziesz wymogi - od 1 do 3 kryształów w danym kolorze. Musisz je zebrać z planszy umiejętności, a następnie umieścić na wybranej karcie, by skorzystać z danego elementu ekwipunku.

Przedmioty dodatkowe są Twoim wsparciem podczas walki i mogą działać na 3 sposoby:

  • modyfikować rzuty kośćmi, 
  • ustawiać kości na określone wartości, 
  • blokować obrażenia podczas walk.

Oczywiście Twoja postać może nosić określoną liczbę przedmiotów. Każdy z graczy dysponuje miejscem na nakrycie głowy, obuwie, broń i tym podobne elementy. Optymalnym rozwiązaniem jest zapełnienie każdego wolnego gniazda.


Jeszcze więcej zmiennych

To oczywiście nie wszystkie czynniki, które rządzą światem Sanctum. Każdy z graczy ma swój własny wskaźnik punktów życia, skupienia oraz wytrwałości, wpływający na jego poczynania i aktywność w walce. W związku z tym podejmując akcję może zdecydować się na odpoczynek, który pozwala na regenerację tych ważnych wartości.

Te i jeszcze więcej możliwości dostępnych w walce będziesz mógł sprawdzić osobiście podczas rozgrywki. Premiera gry już 5 marca, a własny egzemplarz możesz zamówić tutaj.