Poradnik malowania figurek do Star Wars: Shatterpoint - Aurra Sing
Witam w szóstym poradniku malowania Star Wars: Shatterpoint.
W poprzednim artykule pod pędzel trafił Cad Bane, a dziś malujemy Aurrę Sing z tego samego zestawu – Garść pełna kredytów.
Zanim zaczniemy, kilka uwag:
- Cały proces przygotowania i malowania, przedstawiony w tym poradniku, został wykonany przy użyciu akcesoriów The Army Painter dostarczonych przez Rebel.pl
- Poradnik podzielony jest na dwie części. Część podstawowa skupia się na prostych technikach, które umożliwią łatwe malowanie początkującym. Część druga to bardziej zaawansowane techniki podnoszące poziom naszej pracy poprzez nadanie głębi koloru oraz wyróżnienie detali.
- Zdjęcia przedstawiają elementy w dużym zbliżeniu, mocno doświetlone, przez co malowanie może wyglądać na niedokładne. Pamiętajcie, że w rzeczywistości figurki są znacznie mniejsze. ;)
Przygotowanie figurki
Na potrzeby poradnika model został opracowany w sposób opisany na łamach pierwszego artykułu z serii.
CZĘŚĆ PIERWSZA - PODSTAWOWA
Podkład
Zamocowałem figurkę na sztywnym kawałku tektury przy pomocy masy plastycznej Blu-Tack, a następnie nałożyłem podkład The Army Painter White Matt Primer.
Ubranie
Aurra Sing, w zależności od źródła, jest przedstawiana w pomarańczowym lub żółtym stroju. Zainspirowany ilustracją z pudełka postanowiłem pomalować jej ubranie na kolor miodu z prześwitującym brązowym. Używając pędzla Wargamer: Character Brush nałożyłem farbę Ancient Honey Speed Paint na elementy ubrania, starając się nie zabrudzić przyległych powierzchni.
Uwaga! Również „zainspirowany ilustracją z pudełka” nieopatrznie uciąłem antenę wystającą z głowy Aurry. Wspominam o tym na wszelki wypadek – jest to element modelu, a nie nadlewka. ;)
Brązowe elementy
W następnym kroku tym samym pędzlem nałożyłem Brownish Decay Speed Paint na buty, kabury, paski, oraz włosy.
Korekty
W miejscach, w których wyszedłem za linie (a trochę się tego zrobiło – na przykład nos!), naniosłem korekty przy pomocy Matt White.
Skóra
Skóra Aurry ma specyficzny blady kolor z delikatnym odcieniem błękitu/szarości. Do jej pomalowania użyłem Ashen Stone Speed Paint nałożonego Wargamer: Character Brush.
Broń, klamry i biżuteria
Do malowania broni, klamer pasów oraz biżuterii we włosach zastosowałem Grim Black Speed Paint. Ponieważ wszelkie błędy popełnione na tym etapie byłyby ciężkie do poprawienia, stosowałem naprzemiennie pędzle Wargamer: Character i Detail Brush, tak by nie wyjść farbą poza docelowy obszar.
Oczy
Malowanie oczu to nie lada wyzwanie. Na szczęście w przypadku Aurry Sing wystarczyło nanieść niewielkie czarne kropki na środku, a następnie nałożyć minimalną ilość washa Dark Tone Ink w okolicę oczu oraz ust. Dzięki niewielkiej ilości pigmentu i rzadkiej konsystencji wash łatwo wnika w szczeliny – w tym przypadku podkreślając oczy oraz kształt ust postaci.
Podstawka
Podstawkę pomalowałem korzystając z poradnika zamieszczonego w pierwszym artykule z serii.
Na tym etapie figurkę można uznać za ukończoną, zabezpieczyć matowym lakierem i grać, lub… dopieścić model, nadając mu więcej charakteru.
CZĘŚĆ DRUGA: ZAAWANSOWANA
Przyciemnienie ubrania
Aby nadać ubraniu Aurry trochę więcej głębi, naniosłem warstwę Flesh Wash Ink. Użyłem do tego pędzla Wargamer: Character Brush, przerzucając się na Detail Brush w miejscach trudniej dostępnych.
Rozjaśnienia broni, klamer i biżuterii
Używając pędzla Wargamer: Detail Brush naniosłem linie Mummy Robes na ostre krawędzie broni oraz największe uwypuklenia klamer i biżuterii we włosach. Następnie w wybranych punktach naniosłem pojedyncze kropki farby, tworząc tzw. punkty skupienia, których celem jest miejscowe pogłębienie kontrastu danego koloru.
Rozjaśnienie paska muszkietu
Pędzlem Wargamer: Detail Brush namalowałem na krawędziach paska muszkietu kilka cienkich linii oraz zadrapań. Ten zabieg wyróżnił kolorystycznie pasek od reszty brązowych elementów.
Rozjaśnienia butów, pasków, kamizelki, kabur i włosów
Buty, paski, kamizelkę, kabury i włosy rozjaśniłem przy pomocy Mummy Robes. Podobnie jak w poprzednich warstwach, końcówką lub krawędzią pędzla namalowałem linie, a także punktowe kropki i zadrapania.
Zmiana odcienia brązowych elementów
Aby nasycić i wyróżnić kolor butów, kabur, kamizelki i pasów, pomalowałem je farbą Dusk Red Speed Paint. Użycie tej częściowo przezroczystej farby nadało elementom charakterystycznego czerwonego zabarwienia.
Nasycenie włosów
Chciałem, aby włosy Aurry wyróżniały się odcieniem na tle reszty brązowych elementów. Z tego względu do ich nasycenia zastosowałem farbę Brownish Decay Speed Paint.
Zabezpieczenie warstw
Zabezpieczyłem model lakierem Anti Shine Matt Varnish w sprayu, tym samym kończąc proces malowania.
PS Nie wybaczę sobie tej odciętej anteny. :P
Autor tekstu: Maciej, Scarhandpainting.com