Mocne strony i synergie

najemników

w Star Wars: Shatterpoint!


W dzisiejszym przeglądzie jednostek w Star Wars: Shatterpoint przyjrzymy się bliżej łowcom nagród, których znajdziesz w rozszerzeniu Garść pełna kredytów. To specjaliści w swoim fachu, którzy niejednokrotnie udowodnili, że w tym stereotypowo samotnym zawodzie współpraca może okazać się wyjątkowo cenna. W tej niezwykle różnorodnej grupie prym wiedzie Aurra Sing, palliduvańska snajperka, której długa kariera jest pełna imponujących dokonań. 

Bycie łowcą nagród jest tyleż lukratywne, co niebezpieczne, a przedstawiciele tej profesji zwykle darzą się pełnym dystansu szacunkiem. Jeśli akurat nie rywalizują, czyniąc sobie nawzajem drobne złośliwości na drodze do celu, mogą podjąć się współpracy – zwłaszcza jeśli wiedzą, że będzie dla nich opłacalna. Wie o tym doskonale Aurra Sing, do której zwracali się o pomoc nawet tak sławni najemnicy jak Cad Bane czy Hondo Ohnaka. Nasza snajperka jest bowiem znana nie tylko ze swojego talentu łowczyni i zabójczyni, ale też z dużej chęci współpracy – o ile cel jest zbieżny z jej interesami. 

Zarówno Aurra Sing, jak i towarzyszący jej łowcy nagród są niezwykle elastyczni. Jako najemnicy potrafią doskonale wtopić się w otoczenie, co odzwierciedla ich zdolność reakcyjna Dzień wypłaty. Dzięki niej są w stanie na krótki czas przyjąć wybraną cechę. Oznacza to, że będą traktowani jak członkowie danej organizacji czy grupy, co pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać synergie słów kluczowych w ramach naszej drużyny. Otwiera to szerokie możliwości w walce i sprawia, że najemnicy jeszcze lepiej dopasowują się do oddziałów walczących po dowolnej ze stron konfliktu. 

Jednym z powodów, dla których tak znamienita łowczyni nagród nie ma nic przeciwko łączeniu sił z innymi najemnikami jest fakt, że tymczasowi sojusznicy mogą pełnić rolę Wabika na stracenie, który odwróci uwagę wroga i przyjmie na siebie obrażenia. Trzy dodatkowe kości podczas ataku to nie byle jaki bonus i z pewnością jest wart swojej ceny. Zwłaszcza że na polu bitwy drobne otarcie zbłąkanym pociskiem może zdarzyć się każdemu, prawda? Co więcej, przeprowadzenie takiego ataku daje Aurrze dostęp do silnych zdolności reakcyjnych. Atak i ucieczka przydaje się, gdy trzeba szybko zmienić pozycję, podczas gdy Podwójny kontrakt, podwójna cena pozwala na wykonanie dodatkowego ataku, którego celem jest inna wroga jednostka. 

Styl walki najemniczki odzwierciedla jej niezależność – Aurra nigdy Nie prosi o pozwolenie, niezależnie czy chodzi o przeprowadzenie śmiałego manewru, czy atak. Nieco lepiej radzi sobie podczas walki z dystansu, gdy może wykorzystać pełnię możliwości swojego Zmodifikowanego karabinu snajperskiego, ale w zwarciu nie pozostaje bezbronna – w końcu Zmodyfikowane pistolety blasterowe to także nie byle jaka broń, zwłaszcza w rękach sprawnej wojowniczki. Styl walki Sing cechuje też proste drzewko wyników walki. Biorąc pod uwagę dodatkowe kości ataku, które możemy uzyskać korzystając z Wabika na stracenie, mamy duże szanse dotrzeć na sam jego koniec. Po drodze czeka nas sporo szans na nałożenie na wroga rozmaitych stanów: od przygwożdżenia poprzez zmęczenie, aż do zagrożenia. Możemy też zdecydować się na dwa odepchnięcia przeciwnika i wspinaczkę, co w wielu sytuacjach może okazać się ciekawym rozwiązaniem taktycznym. Przy całym tym potencjale ofensywnym, cieszą całkiem przyzwoite statystyki w tabeli wyszkolenia w obronie. 

I choć Aurra Sing, dzięki swojej sławie, mogłaby pracować z każdym, często woli dołączać do szeregowych łowców nagród. Za przykład może nam posłużyć drużyna z zestawu Garść pełna kredytów, w której znajdziesz Troo-tril-teka Chandrę-Fana i innych.

Każdy łowca nagród, który zasłużył na członkostwo w gildii, a więc reprezentuje pewien poziom umiejętności, pozostaje w ciągłym ruchu i zawsze jest Na tropie swojej ofiary. Docenia też wagę solidnych narzędzi, co odzwierciedla zdolność Niezbędny sprzęt. Tę elastyczną umiejętność możemy dopasować do naszych aktualnych potrzeb, rozbrajając wroga lub zyskując celność oraz impet. Znacznie zwiększa to zdolności ofensywne naszych najemników.

Podczas gdy większość postaci preferuje swobodne strzelanie z blasterów, nasi łowcy nagród są niemal tak samo dobrzy w walce wręcz i w ataku dystansowym. Ich styl walki, Sezon polowań, jest niezwykle spójny: tabele wyszkolenia w ataku są bardzo podobne, Połatany pancerz zapewnia dość skromną obronę, a drzewko wyników walki, choć stosunkowo proste, oferuje zarówno okazję na odepchnięcie wroga, jak i przygwożdżenie go oraz nałożenie na niego zagrożenia. 


Szeregowi łowcy nagród nie są oczywiście tak sprawni, jak Aurra Sing czy sam Cad Bane, ale stanowią dobre uzupełnienie oddziałów. Mogą oczywiście służyć jako Wabik na stracenie, ale przydadzą się też do skutecznego przejmowania celów. Jeśli zainteresował Cię świat najemników i masz ochotę dołączyć ich do swoich rozgrywek, całą grupę znajdziesz w rozszerzeniu Star Wars: Shatterpoint - Garść pełna kredytów. Ten i inne produkty z serii możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.