Mocne strony i synergie

żołnierzy-klonów

w Star Wars: Shatterpoint!


W dzisiejszym przeglądzie jednostek w Star Wars: Shatterpoint przyjrzymy się bliżej jednemu z najbardziej wyspecjalizowanych oddziałów biorących udział w Wojnach Klonów. To legion żołnierzy ARF (advanced recon force) dowodzony przez żołnierza-klona CT-411 znanego lepiej jako komandor Ponds. 

Jeśli należysz do osób, które lubią odtwarzać faktyczne oddziały, komandor Ponds i jego żołnierze-klony ARF będą dla Ciebie naturalnym uzupełnieniem Mistrza Jedi Mace’a Windu – dokładnie tak, jak miało to miejsce podczas Wojen Klonów. W tym galaktycznym konflikcie CT-411 i jego podkomendni brali czynny udział w wielu kluczowych bitwach i operacjach. Do najsłynniejszych należy odbicie ojczyzny Twi'leków, planety Ryloth, a także bitwy o Geonosis i Malastare. 

Jako dowódca Ponds świetnie wykorzystuje wszelkie przewagi taktyczne, perfekcyjnie rozmieszczając żołnierzy na wysuniętych pozycjach, a przy tym odpowiednio ich zabezpieczając. Jego zdolność wrodzona Rozpoznanie pozwala lepiej koordynować jednostki wspierające i dodatkowe z główną, na przykład Macem Windu. Z kolei Uważajcie! zapewnia odporność pobliskim żołnierzom-klonom, którzy mają żeton przyczajenia – a mają go często, choćby ze względu na niezwykle popularną zdolność Manewr obronny. Taktyczne umiejętności CT-411 doskonale uzupełnia Szarża. Zryw, wykonany w odpowiednim momencie, może pomóc oczyścić pole dla samego komandora lub innej sojuszniczej jednostki. 

Podczas walki Ponds korzysta ze stylu Doskonałego zwiadowcy, prezentując się jako wszechstronny wojownik. Preferuje atak dystansowy przy użyciu Karabinu blasterowego, ale w zwarciu pozostaje niemal równie niebezpieczny dzięki solidnym Pistoletom blasterowym. Z kolei drzewko wyników walki pozwala na wybór między natarciem na wroga lub taktyczną zmianą położenia. Niezależnie od wybranej ścieżki rozpoczyna się i kończy solidną porcją obrażeń zadawanych przeciwnikowi. 

Pancerz żołnierza-klona 2. generacji używany przez Pondsa i wielu innych jest lekką zbroją, której głównym celem jest zapewnienie noszącemu dużej mobilności. Oczywiście zapewnia przy tym pewną ochronę przed ostrzałem. Mimo to działania żołnierzy ARF powinny skupiać się na wykorzystywaniu elementów terenu i ukrywaniu się, by jak najskuteczniej przejmować aktywne cele. 

Żołnierze-klony ARF przechodzą podobne szkolenie jak znany nam już 212. Batalion Szturmowy – tyle że jeszcze bardziej intensywne. Jak już wcześniej wspominaliśmy, z powodzeniem korzystają z Manewru obronnego, by zintensyfikować natarcie i zdobyć żeton przyczajenia. Dzięki niemu zyskują niezłomność, współpracując ściśle jako Bracia broni, a jeśli w pobliżu znajduje się komandor Ponds, również odporność. Z kolei Skoordynowany ostrzał pozwala wesprzeć atakującego sojusznika poprzez nałożenie na wroga zagrożenia, które utrudni mu skuteczną obronę. A skoro już mowa o obronie – zdolność Nie wychylać się znacząco poprawia szanse naszych żołnierzy gdy padają ofiarą wrogiego ostrzału, o ile mają w swoich zasobach żeton przyczajenia. 

Warto zwrócić uwagę na styl walki żołnierzy-klonów ARF. Już sama jego nazwa, Oddział zwiadowczy, mówi nam wiele o tym, jaką rolę pełnią na polu bitwy. To jednostki wyszkolone przede wszystkim do walki na odległość, choć oczywiście w krytycznej sytuacji mogą zaatakować wroga w zwarciu, uderzając go kolbą Karabinu blasterowego. Ich potencjał taktyczny jest odwzorowany również na drzewku wyników walki. Szansa na zadawanie znaczących obrażeń nie jest może najwyższa, ale za to stosunkowo wcześnie mamy dostęp do rozmaitych stanów, które możemy nakładać na wroga: od przygwożdżenia, poprzez odepchnięcie, aż po zagrożenie lub rozbrojenie.


To by było na tyle jeśli chodzi o komandora Pondsa i jego podkomendnych, żołnierzy-klony ARF. Jak wspomnieliśmy na początku, stanowią oni doskonałe uzupełnienie oddziałów dowodzonych przez Mistrza Jedi Mace’a Windu, świetnie współpracują także z innymi jednostkami żołnierzy-klonów i przedstawicielami Republiki Galaktycznej. Jeśli masz ochotę skorzystać z ich usług podczas swoich bitew, koniecznie wybierz rozszerzenie Star Wars: Shatterpoint - Zabawa Skończona. Ten i inne produkty z serii możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.