Mocne strony i synergie

Gildii Łowców Nagród

w Star Wars: Shatterpoint!


Mandalorianin spotkał na swojej drodze wiele postaci: różnorodnych, barwnych i… zabójczo niebezpiecznych. Wśród nich na wyróżnienie zasługuje dwójka, towarzysząca mu podczas misji, która na zawsze zmieniła jego los. Mimowolnie w wir wydarzeń wpadli Greef Karga i droid zabójca IG-11.

Praca łowcy nagród zawsze była ryzykownym zajęciem. Gildia przetrwała tak długo i prosperowała tak sprawnie dzięki pragmatycznemu podejściu swoich członków, z których większość rozumiała, że nikt nie jest niezastąpiony. Co więcej, akceptowali, że najtrudniejsze zadania są rozdzielane między chętnych, nawet gdy któryś z nich miał ochotę zgarnąć wszystkie i załatwić je sam. 

Greef Karga pracował jako ekspedytor Gildii Łowców Nagród, a jego zadaniem było pośredniczenie między zleceniodawcami i wykonawcami. Właśnie w ten sposób znalazł się w samym środku burzy wywołanej przez słynne zadanie Mandalorianina związane z przejęciem Grogu. Choć zamieszanie okazało się spore, Karga pomógł Djarinowi ocalić życie i pozostał jego wiernym sojusznikiem nawet później, gdy wrócił na Nevarro. Jeszcze trudniejszą drogę przeszedł droid zabójca IG-11 – dopiero ciężkie obrażenia uczyniły go podatnym na przeprogramowanie, dzięki czemu stał się lojalny wobec Dziecka i nie próbował go zabić. Takiego droida dobrze mieć po swojej stronie, posiada on bowiem nie tylko imponujący arsenał śmiertelnie niebezpiecznych sprzętów, ale też dostęp do procedury samozniszczenia zaprojektowanej tak, by uniemożliwić pokonanie lub schwytanie go. 

W Gildii Łowców Nagród nie ma lekkich stanowisk – Greef Karga, zanim został ekspedytorem, też wykonywał zlecenia, nierzadko w towarzystwie bandy najemników lub innych barwnych postaci. Stąd też wie, że Niektórzy łowcy nagród to porządni goście. Po użyciu tej zdolności aktywacyjnej sojuszniczy łowcy nagród pozostający w pobliżu Kargi mogą wykonać leczenie, a następnie zryw, co pozwoli im zająć dogodniejszą pozycję. Jako sprawny negocjator, ekspedytor stawia na szybkie Dobicie targu, co nierzadko pozwala mu pokrzyżować plany wroga. Ta zdolność reakcyjna może zostać uruchomiona, gdy przeciwnik wybiera do aktywacji jednostkę z rezerwy. W tym momencie sojuszniczy łowca nagród może doskoczyć do niej, a następnie przeprowadzić atak 5 kośćmi, dzięki czemu ma szansę osłabić lub nawet wyeliminować wroga zanim ten zdąży podjąć zaplanowane działanie. 

Oprócz tego Greef Karga ma też dostęp do dwóch zdolności wrodzonych, które wiążą się ściśle z celami misji. Jest jedno takie zleconko… ciekawie urozmaica rozgrywkę, czyniąc z jednej z wrogich jednostek priorytetowy cel misji. Aby przesunąć znacznik na torze zmagań w swoją stronę, drużyna ekspedytora musi osłabić tego przeciwnika, co stanowi dodatkową zachętę do angażowania się w bezpośrednie pojedynki. Z kolei zdolność Nie jestem sam jest wykorzystywana podczas ustalania kontroli nad aktywnym celem misji. Jeśli jedną z rywalizujących o niego postaci jest Karga, a wynik miałby być remisem, szala zwycięstwa przechyla się na korzyść gracza, który ma ekspedytora w swojej drużynie. 

Styl walki Kargi, Pośrednik, doskonale reprezentuje jego podejście do konfliktów. Zgodnie z oczekiwaniami, ekspedytor najchętniej trzyma się na dystans i polega na strzałach z blastera, a gdy przyjdzie mu stanąć z wrogiem twarzą w twarz, wykorzystuje swoją charyzmę, by podjąć próbę przeprowadzenia Zakulisowych negocjacji. Ponadto tabele wyszkolenia w ataku dają mu dostęp do nakładania na przeciwnika zagrożenia i rozbrojenia, co stanowi ciekawą opcję dodatkową. Z kolei drzewko wyników walki, choć pozwala na zadawanie stosunkowo niewielkich obrażeń, oferuje w zamian dużą mobilność w postaci szansy na wykonanie zrywu i zmianę pozycji pod koniec, połączoną z szansą na odepchnięcie wroga, przygwożdżenie go i nałożenie na niego zmęczenia. Całość uzupełnia okazja do podwójnego leczenia, czyniąc drzewko wyjątkowo wszechstronnym i elastycznym. 

Sprawny w walce i negocjacjach Karga potrafi zranić nie tylko bronią, ale i słowem, co stawia go w opozycji do małomównego droida IG-11. Ten mechaniczny zabójca zwykle miał jeden cel: wyeliminować każdego, kogo wskaże Gildia Łowców Nagród. Niezbyt często miał więc okazję opiekować się kimś, by utrzymać go przy życiu. 

Jeśli IG-11 jest w ruchu, prawdopodobnie właśnie prowadzi Polowanie – ta zdolność taktyczna pozwala mu usuwać rozmaite stany, a następnie sprawnie się przemieszczać, dzięki czemu, jak to droid, stosunkowo szybko dochodzi do siebie, gdy wróg próbuje jakkolwiek na niego wpływać. Co więcej, został on zaprojektowany do walki z kilkoma przeciwnikami jednocześnie. Wielowątkowy protokół celowania umożliwia mu przeprowadzenie drugiego ataku równolegle z pierwszym, o ile kolejny wróg pozostaje w zasięgu i polu widzenia. W ten sposób IG-11 może zadawać solidne obrażenia w stosunkowo krótkim czasie. Stawkę podbija zdolność Odrzucasz moją prośbę?, zapewniająca mu dodatkowe kości, gdy droid atakuje jednostkę kontrolującą aktywny cel misji. Niestety, jej użycie obarczone jest pewnym ryzykiem – jeśli w wyniku ataku obrońca nie zostanie osłabiony, drużyna IG-11 traci znacznik postępu. Wśród zdolności droida najbardziej wyróżnia się jednak Zwycięstwo w walce jest nieosiągalne, reprezentująca jego protokół samozniszczenia. To akcja ostatniej szansy, pozwalająca zadać znaczące obrażenia postaciom wokół, jednak po jej wykorzystaniu droid zabójca automatycznie zostaje pokonany.

Stylem walki IG-11 rządzi Protokół Gildii Łowców Nagród – prosty i zabójczo skuteczny program oferujący wysokie statystyki zarówno w ataku bezpośrednim, jak i dystansowym. Dodatkowo solidną ochronę zapewnia mu Dyrektywa przetrwania, co uzupełnia jego obraz jako jednostki bojowej. Drzewko wyników walki pozwala na zadawanie solidnych obrażeń, jednak jeśli trzeba, można łatwo wymienić je na kluczowe możliwości taktyczne takie jak odepchnięcie wroga czy przeprowadzenie leczenia.


Droid zabójca niezwykle celnie strzela i szczególnie dobrze sprawdzi się w ataku dystansowym, jednak w razie potrzeby poradzi sobie w także bezpośrednim starciu – potrafi wyprowadzać solidne ciosy, a w razie potrzeby może po prostu wybuchnąć wrogom w twarz. Jeśli taki styl walki Ci odpowiada, śmiało dołącz IG-11 do swojej drużyny! Wraz z Greefem Kargą i Mandalorianinem czeka na Ciebie w rozszerzeniu Star Wars: Shatterpoint - Certyfikowana gildia. Ten i inne produkty z serii możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.