Mocne strony i synergie

Sojuszu Separatystów

w Star Wars: Shatterpoint!


W dzisiejszym przeglądzie jednostek w Star Wars: Shatterpoint przedstawiamy jedną z głównych osób odpowiedzialnych za wybuch Wojen Klonów i upadek Zakonu Jedi. Na scenę wkracza hrabia Dooku, przywódca Separatystów w asyście nieodłącznych droidów obronnych MagnaGuard. 

Hrabia Dooku to człowiek o nieprzeciętnych zdolnościach i ogromnej ambicji, którego burzliwa przeszłość uczyniła szczególnie niebezpiecznym przeciwnikiem. Kiedyś dawał przykład jako pełen ideałów mistrz Jedi, jednak ostatecznie wycofał się, rzekomo by walczyć z korupcją w Republice. Szybko przeszedł na ciemną stronę i stał się lordem Sithów, Darthem Tyranusem, by następnie odegrać kluczową rolę w rozpętaniu wojny między Sojuszem Separatystów a Republiką Galaktyczną. Jako mistrz pojedynków na miecze świetlne zmierzył się między innymi z Anakinem Skywalkerem, Obi-Wanem Kenobim, a nawet samym Mistrzem Yodą. 

Przywódca Separatystów jest uważnym wojownikiem i dobrym strategiem, który z łatwością znajdzie sposób, by ukarać tych, którzy odważą się go zaatakować. Wśród jego zdolności dominują te reakcyjnie, szczególnie cenne, gdy w pobliżu znajduje się MagnaGuard. I choć jego specjalnością jest pełna finezji bezpośrednia walka na miecze świetlne, może atakować również z dystansu, zadając znaczące obrażenia dzięki wykorzystaniu ciemnej strony Mocy.

Jako Przywódca armii Separatystów Dooku działa strategicznie już od momentu pojawienia się na polu bitwy. Na początku aktywacji zarówno on, jak i wybrany sojusznik, mogą wykonać zryw, co pozwoli na zajęcie jak najlepszych pozycji i maksymalne wykorzystanie potencjału. Ewentualne błędy popełnione przez przeciwnika z pewnością nie umkną hrabiemu – uwielbia szydzić z wrogów i bezlitośnie wytykać im potknięcia. Zdolność Stać cię na więcej pozwala mu wykorzystywać Moc do neutralizowania ataków przeciwnika – tylko te najsilniejsze będą w stanie przedrzeć się przez taką obronę. Z kolei nieudolni atakujący, którzy odważą się podnieść rękę na sojuszników Dooku, po czym finalnie nie uzyskają żadnego trafienia, powinni spodziewać się rychłego odwetu. Podwójna duma, podwójna porażka pozwala hrabiemu na wykonanie zrywu i przeprowadzenie kontrataku. Każdy, kto postąpi Odważnie, ale głupio, osłabiając jednostki po stronie przywódcy Separatystów, również powinien mieć się na baczności. Ta indywidualna zdolność nie tylko odnawia hrabiemu dwa punkty Mocy, ale też pozwala sojusznikowi na wykonanie zrywu lub ataku. 

Pod pewnymi względami hrabia Dooku pozostaje reliktem przeszłości – reprezentuje minioną epokę, w której powszechne były klasyczne pojedynki na miecze świetlne. Jest mistrzem Formy II Makashi, która świetnie się sprawdza podczas walki bezpośredniej, oferując znaczące korzyści zarówno w ataku, jak i w obronie. Wyszkolenie pojedynkowe hrabiego, ujęte w tabeli wyszkolenia w obronie, pozwala mu zmieniać krytyczne trafienia przeciwnika w porażki, co w połączeniu ze zdolnością Stać cię na więcej może okazać się murem nie do pokonania. Elastyczne drzewko wyników walki tego stylu gwarantuje zadawanie dotkliwych obrażeń, umożliwia też taktyczne zmiany pozycji i nakładanie na przeciwnika rozmaitych stanów w zależności od sytuacji.

Alternatywny styl walki Dooku, Mistrzostwo Mocy, reprezentuje zrezygnowanie z części impetu w ataku bezpośrednim na rzecz, jak sama nazwa wskazuje, lepszego zestrojenia z Mocą. Takie działanie szczególnie dobrze sprawdza się w ataku dystansowym. Konfrontacja z lordami Sithów ciskającymi Błyskawicami Mocy zawsze była przerażająca, a przywódca Separatystów jest wyjątkowo silnym przeciwnikiem. Liczba obrażeń, jakie może zadać w ten sposób, przewyższa nawet jego siłę w walce na miecze świetlne. Drzewko wyników walki Mistrzostwa Mocy jest nieco prostsze niż w przypadku Formy II Makashi, ale pozwala na drobne leczenie, a także utrudnianie życia wrogom. I choć hrabia korzystający z tej postawy jest mniej skuteczny w walce wręcz, zachowuje silne statystyki obronne. 

Biorąc pod uwagę statystyki defensywne przywódcy Separatystów, rozsądną strategią wydaje się próba wyeliminowania go z dystansu. Prawdopodobnie narazimy się na obrażenia związane z Błyskawicą Mocy, jednak przygwożdżenie Dooku podczas walki wręcz jest właściwie niemożliwe, zwłaszcza jeśli w pobliżu znajdują się wyposażone w elektropałki droidy MagnaGuard.

Te mechaniczne jednostki mają wgrane specjalne Protokoły ochrony, pozwalające im pozostawać w pobliżu jednostek głównych należących do Sojuszu Separatystów. Dzięki temu mogą w porę przechwytywać wrogów zagrażających jednostkom o wysokim priorytecie ochrony, jak na przykład hrabia Dooku. Każdy MagnaGuard to sprawdzony Ochroniarz, który nie tylko zapewnia osłonę sojusznikom znajdującym się w pobliżu, ale też może przeprowadzić Interwencję, skutecznie odwracającą uwagę wrogów. 

Banalnie proste, a jednocześnie niezwykle skuteczne Oprogramowanie obronne to styl walki zapewniający solidne możliwości w walce wręcz, połączone ze stosunkowo wszechstronnym drzewkiem wyników walki. 


To wszystko, co przygotowaliśmy dla Was na temat złowrogiego przywódcy Separatystów i jego obrońców z MagnaGuard. Przygotowujemy dla Was następną odsłonę opowieści o jednostkach, które spotkasz podczas rozgrywek w Star Wars: Shatterpoint, a tymczasem przypominamy o trwającej przedsprzedaży! Swoją kopię gry możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.