Przegląd postaci w Star Wars: Shatterpoint - Hunter, Wrecker i Omega
Mocne strony i synergie Parszywej zgrai w Star Wars: Shatterpoint! |
Historia Parszywej zgrai jest niezwykle burzliwa – głównie ze względu na zmieniające się miejsca pobytu jej członków oraz dynamiczną sytuację polityczną w galaktyce. Grupa zaczynała w Wielkiej Armii Republiki, ale krwawa transformacja w Imperium Galaktyczne wywróciła ich świat do góry nogami.
Członkowie Jednostki klonów 99 pochodzili z kadzi oceanicznej planety Kamino i byli poddawani eksperymentom genetycznym, w wyniku których każdy z nich zyskał mutację zapewniającą niezwykłe zdolności. W związku z tym noszą oni specjalne, proste pseudonimy, które odzwierciedlają ich mocne strony i rolę w drużynie. Hunter posiada wyostrzone zmysły, dzięki którym z łatwością obserwuje otoczenie i jest doskonałym tropicielem. Wrecker to komandos o nadnaturalnej sile. Na ich tle najbardziej wyróżnia się Omega – sprytna nastolatka, która również zaczynała swoje życie na Kamino, gdzie była asystentką medyczną. Później została przyjęta do Parszywej zgrai, której członkowie zdecydowali się ją chronić.
Jako doświadczony dowódca Hunter dysponuje szeregiem umiejętności, dzięki którym może bezpiecznie poprowadzić swoich podkomendnych do walki. Jego zdolność taktyczna Wolimy wyjść im na spotkanie pozwala sojuszniczym żołnierzom-klonom na sprawne przemieszczanie się. Szczególnie dobrze działa to w przypadku członków Parszywej zgrai, którzy zamiast zrywu mogą wykonać marsz. Hunter może z resztą sprawnie podążyć za przemieszczającym się sojusznikiem, by znaleźć się W zasięgu ciosu. Ta zdolność aktywacyjna pozwala mu na wykonanie zrywu, a następnie przeprowadzenie ataku bezpośredniego przy użyciu 5 kości. Z mobilnością związana jest też zdolność reakcyjna Nadzwyczajny tropiciel, dzięki której Hunter może wykonać zryw w kierunku wrogiej jednostki głównej, gdy ta będzie się przemieszczała.
Dwie pozostałe zdolności Huntera mają odzwierciedlać jego wyostrzone zmysły, dzięki którym z łatwością obserwuje otoczenie; prawie tak skutecznie, jakby korzystał z nadprzyrodzonych zdolności. Chociaż Ciężko jest konkurować z Jedi, Hunter się nie poddaje – wykorzystuje swoje umiejętności do skutecznej obrony, dzięki czemu może przerzucić dwie porażki na kościach (lub nawet wszystkie, jeśli otrzymał wcześniej zagrożenie). To czyni z niego niezwykle odporną jednostkę, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę świetną tabelę wyszkolenia w obronie jego Zmodyfikowanego pancerza komandosa. Z kolei jako Przywódca Zgrai, Hunter może wspierać ataki sojuszniczych żołnierzy-klonów, zmieniając porażki na kościach na trafienia (lub na wyszkolenie w ataku, jeśli ów sojusznik należy do Parszywej zgrai).
Jako doświadczony komandos, Hunter zdołał opanować dwa style walki, które w zależności od sytuacji będą przydatne w walce bezpośredniej albo dystansowej. Myśliwy lepiej sprawdzi się, gdy wróg znajduje się w oddaleniu, a sierżant polega na możliwościach Pistoletu blasterowego DC-17. Ten styl walki oferuje więcej kości zarówno obrony, jak i ataku dystansowego, a także nieco ulepszoną tabelę wyszkolenia w ataku dystansowym. Całość uzupełnia elastyczne drzewko wyników walki, pozwalające na bieżąco wybierać między regularnym zadawaniem solidnych obrażeń a korzystaniem z praktycznych efektów takich jak nałożenie na wroga zagrożenia, zmęczenia i przygwożdżenia oraz taktyczną zmianę pozycji i leczenie. Te ostatnie znajdziemy też w tabeli wyszkolenia w obronie, co czyni z Huntera nie tylko niebezpiecznego komandosa, ale też jednostkę o sporym potencjale defensywnym.
Gdy znajdzie się w pobliżu wroga, dowódca Parszywej zgrai może skorzystać z drugiego stylu walki, Nożownika, który jest ukierunkowany na bezpośrednie starcie. Pod względem liczby kości stanowi on lustrzane odbicie Myśliwego, premiując walkę w zwarciu zamiast ataku dystansowego. Również tabela wyszkolenia w ataku bezpośrednim oferuje lepsze możliwości. Choć statystyki Blastera pozostają przyzwoite, to Wibronóż daje szansę na przemieszczenie się, co może okazać się ważną możliwością taktyczną. Z kolei drzewko wyników walki łączy przyzwoite obrażenia z dwoma odepchnięciami i szansą na nałożenie na wroga zmęczenia w pierwszej części, by następnie dać sierżantowi wybór między zmaksymalizowaniem zadawanych obrażeń a skupieniem się na leczeniu. W obu przypadkach będziemy też mieli szansę na zmianę pozycji, co doskonale łączy się z ogólną mobilnością Huntera.
Jednym z najbardziej nieprawdopodobnych, a jednocześnie najpotężniejszych duetów w Star Wars: Shatterpoint są zdecydowanie Wrecker i Omega. Perfekcyjnie łączą brutalną siłę z intelektualnym potencjałem. Można oczywiście zwrócić uwagę, że Omega jest zbyt młoda, by brać udział walce, jednak nie przeszkadza jej to w pomaganiu innym członkom Parszywej zgrai. Wykorzystując swoją inteligencję może trzymać się z tyłu, pozostawiając Wreckerowi zadania wymagające siły. W międzyczasie będzie rozmyślać nad tym, jak najskuteczniej uprzykrzyć życie wrogom.
W niesamowitej sile Wreckera nie ma nic subtelnego, co doskonale odzwierciedla zdolność taktyczna Zrównanie z ziemią. Nie tylko pozwala ona błyskawicznie doskoczyć do przeciwnika, ale też odepchnąć go (o ile znajdziemy się dostatecznie blisko). Z kolei Mięśnie Zgrai zapewniają pobliskim członkom Parszywej zgrai niezłomność, a także protekcję sojuszniczym żołnierzom-klonom i łajdakom. Cechy te mogą uchronić jednostki przed przyjęciem części obrażeń oraz zmianą pozycji, gdy przeciwnik korzysta z szarpnięcia dostępnego na jego drzewku wyników walki.
Mimo znacznej siły Wreckera, w duecie z Omegą ma on też dostęp do bardziej subtelnych metod działania. Ulubioną techniką tej dwójki jest podrzucanie ładunków wybuchowych niczego niepodejrzewającym wrogom – zwłaszcza tym, którzy bronią aktywnego celu misji. Odzwierciedla to zdolność Ale ja wcale nie węszyłam…, dzięki której nasi bohaterowie mogą zaatakować wybranego strażnika, a jednostka będzie musiała przyjąć obrażenia równe liczbie trafień i krytycznych trafień, jakie uda się im wyrzucić na 5 kościach. Z kolei Hahaha, o taaak!!! w prosty sposób reprezentuje atak dystansowy, w którym specjalizują się obie postacie – Wrecker za pomocą blastera, a Omega z wykorzystaniem charakterystycznego łuku.
Choć Wrecker i Omega działają razem, mają dostęp do dwóch całkowicie różnych stylów walki, reprezentujących ich mocne strony. W zależności od sytuacji jedna z postaci przejmuje stery i dowodzi, realizując plan działania. Oba style łączą identyczne (całkiem przyzwoite) atrybuty walki bezpośredniej i dystansowej oraz tabela wyszkolenia w ataku bezpośrednim.
Prosty i skuteczny styl Bum! odzwierciedla wszelkie zalety Wreckera i świetnie sprawdzi się, ilekroć będziemy chcieli szybko poradzić sobie ze stającymi nam na drodze przeciwnikami. Przypisane do niego drzewko wyników walki na wstępie pozwala przygwoździć wroga, by następnie dać nam wybór, czy chcemy skupić się na odpychaniu wrogów, czy stawiamy na zadawanie większych obrażeń (z dodatkową szansą na nałożenie na przeciwnika zmęczenia). W przypadku tego stylu tabela wyszkolenia w ataku dystansowym skupia się na trafieniach i trafieniach krytycznych, podczas gdy tabela wyszkolenia w obronie oferuje cenną opcję leczenia.
W przeciwieństwie do Wreckera Omega woli działać rozważniej, stosując Skupienie na zadaniu. Ten styl walki pozwala staranniej wybierać cele, by uniknąć niebezpieczeństw lub maksymalnie złagodzić skutki wrogiej ofensywy. Tabela wyszkolenia w ataku dystansowym skupia się bardziej na obrażeniach niż na trafieniach, więc może być nieco mniej skuteczna w przypadku niektórych przeciwników. Z kolei drzewko wyników walki świetnie odzwierciedla strategiczne możliwości Omegi. Już na początku możemy wybrać, czy wolimy nałożyć na wroga rozbrojenie, czy zagrożenie. W dalszej części możemy kontynuować nakładanie stanów (wybieramy między zmęczeniem a przygwożdżeniem) lub skupić się na leczeniu. Całość zamyka szansa na taktyczną zmianę pozycji. Dzięki błyskotliwości Omegi duet zyskuje też solidniejszą tabelę wyszkolenia w obronie.
Hunter, Wrecker i Omega są przyzwyczajeni do działania w zróżnicowanych, a często nawet dziwnych grupach, dzięki czemu świetnie wpasują się potrzeby wielu oddziałów. Najlepiej i najskuteczniej walczą jednak ramię w ramię z resztą Parszywej zgrai, którą znajdziesz w rozszerzeniu Jednostka klonów 99. Już niebawem przyjrzymy się bliżej tym postaciom, a tymczasem ten i inne zestawy Star Wars: Shatterpoint możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.