Mocne strony i synergie

załogi Ducha

w Star Wars: Shatterpoint!


Wiele lat po upadku Republiki i powstaniu Imperium, w opozycji do wszechobecnego reżimu zaczęły tworzyć się niewielkie ogniska oporu. O jednym z nich (a raczej jego połowie) opowiemy w dzisiejszym przeglądzie jednostek w Star Wars: Shatterpoint!

Gdy Imperium Galaktyczne szerzyło swoją tyranię w najdalszych zakątkach kosmosu, niektórzy zdecydowali się walczyć z ciemiężycielami i na własną rękę działać, by zaprowadzić pokój. Do takich odważnych grup należy załoga Ducha, której członków połączyła silna więź – stali się bliscy niczym rodzina. Ich działania skierowane przeciwko wielkiemu admirałowi Thrawnowi znacząco wpłynęły na plany Imperatora i otworzyły drogę do ostatecznego upadku Imperium. 

Niechętnym przywódcą załogi Ducha jest Kanan Jarrus, znany przemytnik i łotr, skrywający pewną dobrze strzeżoną tajemnicę. Tak naprawdę nazywa się Caleb Dume i jest jednym z niewielu Jedi, którzy przeżyli Rozkaz 66; udało mu się uciec i zacząć nowe życie. Od lat ukrywa prawdziwą tożsamość, jednak gdy sojusznicy są w potrzebie, nie waha się ani chwili – jest gotów zaryzykować ujawnienie, by walczyć o wspólną sprawę. Jako Człowiek dwóch imion Kanan jest niezwykle elastyczny i świetnie dostosowuje styl działania do sytuacji. W zależności od aktywnej karty walki Jarrus może poprowadzić sojuszników do zajęcia lepszych pozycji lub zregenerować się, by w pełni sił stanąć przeciw wrogom i umożliwić ucieczkę pozostałym członkom załogi. 

Mimo upływu lat Kanan nie zapomniał, czego nauczył się podczas treningu Jedi, dzięki czemu w swoim repertuarze zdolności ma zarówno Pchnięcie Mocą, jak i Odbicie. I choć na co dzień ostrożnie korzysta z Mocy w obawie przed wykryciem przez imperialną inkwizycję, w głębi duszy na zawsze pozostał Jedi, który jest gotów stanąć do walki w obronie swoich przyjaciół. Odkąd Odkrył, że jest coś silniejszego niż strach, jest gotów odważnie iść do przodu, by skupić na sobie uwagę przeciwników, a jeśli zagrożony jest członek jego przybranej rodziny, chętnie przeprowadzi ekspresowy kontratak. 

Kanan Jarrus ma dostęp do dwóch stylów walki: Formy III Soresu oraz Dowódcy grupy. W przypadku tej pierwszej całkowicie polega na mieczu świetlnym i umiejętnościach w bezpośrednim starciu. Tabela wyszkolenia w ataku zapewnia solidne wsparcie ofensywne, a także pewną mobilność: oferuje szansę na wykonanie skoku, co może okazać się szczególnie cenne, gdy będziemy chcieli dotrzeć do trudniej dostępnych celów lub ukryć się przed wzrokiem przeciwnika, by uniknąć kontrataku. Jeśli chodzi o możliwości defensywne, Cierpliwa obrona Jarrusa jest solidnym zabezpieczeniem przez wrogami, którzy chcieliby go powalić. Drugi styl walki, Dowódca grupy, jest znacznie bardziej zróżnicowany – choćby dlatego, że oprócz walki bezpośredniej umożliwia też przeprowadzenie ataku dystansowego. Odmalowuje nam obraz Kanana-ocalałego, który po latach spędzonych w roli przemytnika nie boi się konfrontacji. I choć ten styl walki nie oferuje tak silnej obrony, jak w przypadku Formy III Soresu, jest znacznie bardziej elastyczny i pozwala Jarrusowi wpływać na losy bitwy niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajduje.

Nastolatek z ulic Lothal, Ezra Bridger, dołączył do załogi Ducha w wyniku serii nieprawdopodobnych zdarzeń. Następnie rozpoczął naukę posługiwania się Mocą jako padawan Kanana Jarrusa. Potrafi wykonać Skok Mocy, który pozwala na sprawne przemieszczanie się, podobnie z resztą jak zdolność reakcyjna Pomocna dłoń. Mając tak wiele okazji do wykonywania skoków, Ezra jest jednostką niezwykle mobilną – z łatwością dociera do trudno dostępnych celów i może angażować się w walkę także na podwyższeniu. Co więcej, doświadczenia Bridgera w walce z siłami Imperium na własnym terenie nauczyły go, jak ważna jest umiejętność przechytrzenia wroga, gdy bezpośrednie starcie nie wchodzi w grę. Zdolność Niepewne źródło odzwierciedla przenikanie do systemów komunikacyjnych przeciwnika i umożliwia wydawanie jego jednostkom wspierającym fałszywych poleceń. Przy odrobinie szczęścia można w ten sposób pokrzyżować niejeden wrogi plan! Z kolei Dzięki za odwalenie czarnej roboty pozwala na przejęcie kontroli nad aktywnym celem misji w przypadku remisu. No i najważniejsze: pełen optymizmu Ezra samym sposobem bycia podtrzymuje towarzyszy na duchu i daje im przestrzeń, by mogli skupić się na czekających ich zadaniach. 

Jako padawan, Ezra dopiero niedawno zaczął treningi ze swoim nietypowym mieczem świetlnym. Na szczęście dla Rebelii jest bardzo Pojętnym uczniem! Co więcej, może się poszczycić solidną wiedzą zarówno w zakresie walki bezpośredniej, jak i przeprowadzania ataków dystansowych, a jego obrona waha się od przeciętnej do naprawdę imponującej w zależności od wyrzuconych wyników. I choć wciąż się uczy, jego drzewko wyników walki pozwala mu odgrywać naprawdę ważną rolę w bitwie, umożliwiając zarówno zadawanie solidnych obrażeń i nakładanie na wrogów rozmaitych stanów, jak i przemieszczenie się, gdy zajdzie taka potrzeba. Charakterystyczna mobilność Ezry jest też wzmacniana w tabelach wyszkolenia, co sprawia, że może zająć naprawdę dogodną pozycję, gdy kurz walki opadnie. 

Nasz zespół uzupełnia Garazeb „Zeb” Orrelios, słynący z barwnego języka i nieszablonowego podejścia do rozwiązywania problemów. Od czasu spustoszenia jego rodzinnej planety, Lasan, ma na pieńku z Imperium. Jego zdolność aktywacyjna To zaboli, kolego pozwala mu na zbliżanie się do sojuszników i odpowiednie przygotowanie, by wspomóc ich w boju. A gdy zaangażuje się w walkę, chętnie zaprezentuje swoje możliwości każdemu, kto stanie mu na drodze. Gdyby pierwszy atak nie zrobił na przeciwniku odpowiedniego wrażenia, „Zeb” może go powtórzyć dzięki zdolności Te ich hełmy działają jak magnes na moją pięść. I choć mogłoby się wydawać, że nasz bohater to typowy ofensywny siłacz, jest przy tym niezwykle odporny i potrafi utrzymać kontrolę nad celem, gdy zajdzie taka potrzeba. Możemy być pewni, że jako przedstawiciel Lasańskiej Straży Honorowej stanie do walki nawet w sytuacji, która innych zmusiłaby do ucieczki. Jest też silny i zdecydowany, jednak do puli jego mocnych stron nie można dopisać cierpliwości. Odzwierciedla to zdolność Karabast, która uniemożliwia umieszczenie jego karty rozkazu w rezerwie, póki „Zeb” ma jakiś żeton okaleczenia. 

Styl walki Garazeba, Kapitan straży honorowej oferuje nieco lepsze atrybuty walki bezpośredniej, jednak nawet atakując z dystansu pozostaje on niebezpiecznym przeciwnikiem. Tabela wyszkolenia w ataku dla Bo-karabinu zapewnia spójne efekty, satysfakcjonujące nawet przy najniższych wynikach. A gdy weźmiemy pod uwagę opcje dostępne już na samym początku drzewka wyników walki i zestawimy je z faktem, że „Zeb” może zaatakować dwa razy z rzędu, otrzymamy obraz bardzo solidnej jednostki, która może wywierać dużą presję na przeciwnikach. 


Trzech wyjątkowych wojowników, którzy walczą ramię w ramię, by położyć kres tyranii Imperium Galaktycznego, znajdziesz w rozszerzeniu Coś silniejszego niż strach. Stanowią oni jednak tylko połowę słynnej załogi Ducha! Na co dzień towarzyszą im Hera Syndulla, Sabine Wren oraz C1-10P z dodatku Nie znają słowa „niemożliwe”. Te i inne zestawy Star Wars: Shatterpoint możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.