Pierwsza styczniowa

aktualizacja punktów

Star Wars: X-Wing (druga edycja)


Witajcie piloci!

Bohaterowie gwiezdnowojennych przygód skupiają się głównie w przywracaniu i utrzymywaniu harmonii w Galaktyce – równowagi Mocy, wewnętrznego opanowania oraz ogólnego ładu i porządku. Zainspirowani taką postawą, postanowiliśmy przywrócić balans na X-wingowych stołach.

Przedstawiamy pierwszą aktualizację kosztów punktowych, które od tej pory będziemy publikować co pół roku – w styczniu i w czerwcu. Star Wars: X-Wing (druga edycja) to w miarę świeża, wciąż dynamicznie rozwijająca się gra, więc nowe myśliwce, piloci oraz rozwinięcia mogą wprowadzić nieco zamieszania i wywołać niejedną burzę na niejednym forum. Wprowadzane do gry poprawki kosztów mają na celu uspokojenie żywych dyskusji i wyrównanie szans graczy – pierwsza aktualizacja zawiera wiele znaczących zmian, nie sposób przyjrzeć się im wszystkim dokładnie, dlatego skupimy się jedynie na tych najważniejszych.

Pełna lista zmian jest dostępna oczywiście w aplikacji X-Wing Squad Buildier oraz w pliku PDF z opisem kosztów punktowych:

- Imperium Galaktyczne

- Rebelia

- Ruch Oporu

- Najwyższy Porządek

- Szumowiny i Nikczemnicy

- Rozwinięcia niefrakcyjne


Redukcja kosztu dużych statków

Duże statki miały swój moment chwały w pierwszej edycji, przesądzając o niezliczonej ilości zwycięstw w wielu turniejach, na długo zdominowały nawet amatorskie pojedynki. W drugiej edycji poza małymi i dużymi statkami wprowadziliśmy do gry zupełnie nowe, średnie statki i w poszukiwaniu równowagi między tak podzielonymi siłami, zbyt ostrożnie podeszliśmy do tych największych. Koszt w punktach, ale także modyfikacja lub kompletne usunięcie z drugiej edycji najpotężniejszych narzędzi spośród arsenału dużych statków sprawiły, że próżno szukać tych myśliwców w eskadrach, zwłaszcza turniejowych.

Aktualizacja naprawi ten błąd znacznie obniżając koszt punktowy dużych statków oraz części ich kart rozwinięć.


Modyfikacja kosztów często i rzadko używanych statków

Rebelia: Wprawdzie chcieliśmy aby w drugiej edycji X-wing stał się znaczącą siłą, jednak nie spodziewaliśmy się, że jego popularność przyćmi inne rebelianckie modele, które właściwie zniknęły z turniejowych stołów.

Dążąc do różnorodności wśród rebelianckich eskadr, zredukowaliśmy koszty Y-wingów, B-wingów, i K-wingów oraz A-wingów, które dodatkowo otrzymały miejsce na talent. Najbardziej jednak zredukowaliśmy koszt zaawansowanych E-wingów, które dzięki temu będzie można wystawiać je bardziej efektywnie.

Z drugiej strony by zbalansować listy, nieco podnieśliśmy koszty punktów niektórych statków jak HWK-290 czy prom klasy Sheathipede.

Imperium: Imperium wleciało w drugą edycję z impetem, prezentując dumnie szeroki wachlarz potężnych statków i znakomitych pilotów do wyboru. Co zastanawiające, niektóre z najsłabszych statków z pierwszej edycji stanowią obecnie podstawę eskadr, podczas gdy inne zostały kompletnie zepchnięte na boczny tor.

Po imponującym debiucie postanowiliśmy nieco przystopować myśliwce TIE/sa Bomber oraz TIE/ca Punisher, obniżając jednocześnie koszt myśliwców TIE Advanced x/1 i TIE Advanced v1, Star Wing klasy Alfa, VT-49 Decimator. Zmieniliśmy także ikonę załoganta na strzelca w TIE Phantom, aby przełamać niektóre potężne połączenia (jak „Szept” czy Darth Vader).

Szumowiny: Nikczemnicy dysponują większą niż pozostałe frakcje ilością dużych statków, więc zorganizowane grupy rzezimieszków szukających w galaktyce łatwego zysku, z pewnością wzniosą toast za ogólne obniżenie ich kosztu. Otwiera to przed nimi nowe możliwości i są powody do radości. Najbardziej zauważalna zmiana dotyczy JumpMastera 5000, któremu ta zmiana prawdopodobnie przysporzy nowych fanów.

Szukający okazji złoczyńcy, mogą jednak doznać lekkiego szoku, kiedy odkryją, że ich zaufane HWK-290, QuadJumpery i Statki Ewakuacyjne nieco podrożały. I wreszcie, w zawiązku z przytłaczającą ilością próśb i żądań, poprawiliśmy jednego z najsławniejszych łowców nagród.

Ruch Oporu i Najwyższy Porządek: Jako że koszty punkowe obu najmłodszych frakcji ustaliliśmy na podstawie danych z ostatnich turniejów oraz doświadczeń testujących je graczy, nie było potrzeby wprowadzania poprawek. Musieliśmy jedynie wepchnąć Rekruta Eskadry Niebieskich na kilka dodatkowych godzin do symulatora, żeby się trochę poduczył i zyskał nowy talent.


Zmiany kosztów kart rozwinięć

Wprowadziliśmy zdecydowanie zbyt dużo zmian, aby wymienić je wszystkie w jednym artykule, więc skupimy się na najważniejszych:

  • naprawiliśmy karty, które zyskują na wartości w oparciu o inicjatywę, jak Zaawansowane Czujniki czy Nadnaturalny Refleks – koszty tych kart obecnie lepiej skalują się z inicjatywą, 
  • karty załogantów, zwłaszcza władających Mocą, są tańsze i łatwiej dostępne, aby wzmocnić duże statki, 
  • obniżyliśmy koszt wieżyczek, podnieśliśmy koszt pewnych uzbrojeń i skorygowaliśmy koszty części talentów.

Mamy nadzieję, że podjęliśmy odpowiednie kroki w kierunku przywrócenia równowagi na stołach i zbalansowania gry. Powrócimy w czerwcu, z kolejnymi poprawkami. A tymczasem, samych zwycięskich bitew!


Zachęcamy do dyskusji o tym i innych artykułach na fanpage poświęconych rozgrywkom X-Wing bądź na rebel.pl

Star Wars: X-Wing Druga Edycja to taktyczna gra o bezpośrednich starciach statków, w której gracze kontrolują myśliwce o wielkiej mocy i mierzą się ze sobą dynamicznych walkach w przestrzeni kosmicznej. Zawierający szczegółowe i pięknie pomalowane figurki X-Wing odtwarza najbardziej emocjonujące potyczki znane z kultowej serii Gwiezdne Wojny. Wybierz swoją eskadrę, zaplanuj manewry i otwórz ogień!