Unlock! - macie tylko godzinę...
Escape Room w domowym zaciszu.
Wydawnictwa Rebel, Asmodee i Space Cowboys zapowiadają z dumą grę Unlock! – serię kooperacyjnych scenariuszy stworzonych na podstawie realnych escape roomów.
W skład każdego scenariusza Unlock! wchodzi sześćdziesiąt kart przedstawiających przedmioty, mapy i zagadki, które można aktywować, rozwiązywać lub łączyć, by mieć dostęp do innych kart i obszarów. Maksymalnie sześciu graczy wspólnymi siłami próbuje rozwiązać wszystkie zagadki i przejść przez całą talię w ciągu sześćdziesięciu minut.
Darmowa aplikacja odmierza pozostały czas i pozwala odblokować nowe potrzebne elementy. Możecie też z niej skorzystać, gdy potrzebujecie wskazówek. Jeśli sądzicie, że udało się Wam odkryć końcowy kod potrzebny do opuszczenia pokoju (i zakończenia całego scenariusza), wprowadźcie go do aplikacji i cieszcie się zwycięstwem.
Chyba że się pomylicie – wtedy stracicie jeszcze więcej czasu na odnalezienie właściwej kombinacji.
W potrzasku
W każdym pudełku znajdziecie scenariusz treningowy składający się z dziesięciu kart, więc nawet ci mniej doświadczeni w sztuce ucieczki mogą od razu zagłębić się w grze. Scenariusz treningowy przedstawia pokrótce wszystkie typy kart i możliwe interakcje między nimi, aby każdy z graczy wiedział, jak z nich korzystać podczas rozgrywki. W tym artykule użyliśmy kilku kart z tego scenariusza treningowego, aby przedstawić grę.
Wasza przygoda zawsze zaczyna się od karty początkowej wyjaśniającej sytuację, w której się znaleźliście. Aby podjąć próbę ucieczki, odwracacie kartę i włączacie zegar w aplikacji. Rewers karty przedstawia pokój z numerami odpowiadającymi kartom w talii. Będziecie musieli łączyć karty albo korzystać z nich w inny sposób, aby odblokować resztę talii. W późniejszym etapie zostaniecie poproszeni o odrzucenie kart, których nie będziecie już w stanie użyć, żebyście mogli skupić się na nowo odkrytych zagadkach.
Zanurzeni w liczbach...
Podczas rozgrywki napotkacie różne typy kart. Przedmioty, maszyny i kody stanowią część większości zagadek, na jakie się natkniecie. Skupcie wzrok i naoliwcie trybiki w głowach! Przedmioty mogą być czerwone i niebieskie, i można je ze sobą łączyć. Gdy połączycie ze sobą czerwoną i niebieską kartę, musicie dodać do siebie numery znajdujące się w lewym górnym rogu. Jeśli w talii znajduje się karta, której numer odpowiada sumie, to jest to prawidłowa kombinacja. Ale nie dajcie się zwieść! Niektóre kombinacje to pułapka i możecie skończyć na przykład z karą czasową.
Kary czasowe mogą zostać przyznane na dwa sposoby – przez połączenie dwóch niewłaściwych kart i wpisanie złej odpowiedzi w aplikacji. Niektóre karty – żółte karty kodów – wymagają wprowadzenia czterocyfrowego kodu do aplikacji, aby kontynuować przygodę albo uciec z pokoju. Jednak za wprowadzenie każdego niepoprawnego kodu otrzymacie karę – będziecie mieć mniej czasu i obniża się Wasz wynik końcowy.
Możecie natknąć się na inne karty – miejsca, skomplikowane maszyny i modyfikatory – które pozwolą na dalszą eksplorację talii. Na wielu kartach znajdują się również ukryte przedmioty takie jak numery i ilustracje. Mogą być ukryte praktycznie wszędzie i często stanowią wskazówki, bez których nie da się rozwiązać kolejnych zagadek. Jeśli utkniecie w jakimś momencie gry, w aplikacji znajdują się również przyciski „podpowiedź” i „ukryty przedmiot”, które są dostosowane do odpowiednich scenariuszy. Jeśli z nich skorzystacie, będziecie mieć niższy wynik na koniec gry, ale czasem trudno wpaść na kolejne kroki bez dodatkowej pomocy.
Wasza pierwsza ucieczka
Pierwszy scenariusz, Formuła, zawiedzie Was w tunele nowojorskiego metra, w którym musicie odnaleźć genialnego chemika i odkrytą przez niego recepturę na miksturę. Doktor Hoffman pracował nad swego rodzaju serum prawdy dla Departamentu, ale urwał się z nim kontakt. Zlecono Wam odnalezienie naukowa i prawie gotowej formuły.
Mysz i kiełbasa to drugi scenariusz. W tej przygodzie rodem z kreskówki Waszym zadaniem jest pokrzyżować diaboliczne plany profesora Noside'a, który chce zdetonować swoją apokaliptyczną maszynę. Gdy wpadniecie w jego sidła, będziecie musieli się nieźle nagłowić, żeby się wydostać i go powstrzymać.
Wyspa doktora Groose'a to ostatni i zarazem najtrudniejszy scenariusz z pierwszych trzech. Choć w pozostałe scenariusze można grać samemu, do tej rozgrywki potrzeba co najmniej dwóch graczy, co dodaje unikalną mechanikę do gry. Na wyspie ekscentrycznego kolekcjonera antyków rozbija się samolot. Zostajecie od siebie odcięci i, podzieleni na grupy, będziecie próbować się skomunikować i wspólnie uciec z tajemniczej wyspy.
Gdy odszyfrujecie i wpiszecie końcowy kod każdego scenariusza, Wasze wysiłki zostaną ocenione. Wynik będzie zależał od tego, ilu wskazówek i podpowiedzi dotyczących ukrytych przedmiotów potrzebowaliście, czy wpisaliście jakieś niepoprawne kody i ile czasu potrzebowaliście, aby przejść scenariusz. Z każdą rozgrywką będziecie coraz bliżej eksperckich pięciu gwiazdek, więc nawet jeśli nie uda się Wam ich zdobyć za pierwszym razem, warto zwracać uwagę na każdy kolejny krok i punkt w scenariuszu, żebyście w przyszłości mogli poprawić wynik! Dzięki trzem scenariuszom i zagadkom, za których rozwiązywanie można zabrać się od razu, oraz wyzwaniu pięciogwiazdkowego wyniku zawsze będziecie mogli zmierzyć się z kolejnymi tajemnicami i podjąć się wyścigu z czasem podczas gry w Unlock!
Szukajcie gry Unlock! w sklepach już w drugim kwartale 2017 roku!