Wiosenne zapowiedzi wydawnicze
W końcu doczekaliśmy się pierwszych przepięknych dni w tym roku. W powietrzu czuć zapach wiosny, który nastraja optymistycznie nie tylko do spacerów, czy planów związanych ze zrzuceniem wagi, ale także względem nadchodzących planszówkowych premier. Zapraszamy do zapoznania się z aktualizacjami planów wydawniczych na najbliższe miesiące!
Coimbra (edycja polska)Data premiery: październik 2018 r. Rozpoczynamy nasze wiosenne zestawienie nowości od ogłoszenia wydania (jednocześnie z premierą światową) ekonomicznej gry, która przenosi nas do Portugalii w okresie dokonywania wielkich odkryć geograficznych. Coimbra to przepięknie ilustrowana gra średniego kalibru, która odkrywa nowe możliwości mechaniki zarządzania kośćmi. Innowacyjny sposób ich dystrybucji i fakt, że nasze wybory wpływają na znaczną część gry, sprawia, że koncentrujemy się przede wszystkim na optymalizacji użycia każdej rzuconej kostki. Wiele dróg do zwycięstwa, a także zmieniające się powiązania pomiędzy mieszkańcami, ekspedycjami i klasztorami sprawiają, że każda partia w Coimbrę będzie dostarczać nowych wrażeń i aby wygrać, będzie trzeba przyjąć inne strategie. |
|
Fantastyczne światyData premiery: nieustalona. Przechodzimy do tytułu, który rozpala nasze geekowskie serca od wielu miesięcy. Fantastyczne światy to gra, która spodoba się fanom draftu i kombinowania, mającego na celu zebranie nie zawsze oczywistych zestawów kart. Zasady Fantastycznych światów są banalnie proste – w swojej turze dobierasz jedną kartę, a następnie jedną odrzucasz. Do dobrania możesz wybrać kartę spośród tych, z których zrezygnowali Twoi przeciwnicy, albo zdać się na ślepy los i dobrać pierwszą z zakrytego stosu. Gra kończy się w momencie, w którym na stole znajdzie się 10 odrzuconych kart. Czy to naprawdę tyle? Jeżeli chodzi o zasady gry, to właśnie tak! Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę kombogenność, to zdecydowanie warto wspomnieć o tym, że każda spośród 53 kart jest inna i daje różne możliwości w zdobywaniu punktów. |
|
Origami (edycja polska)Data premiery: nieustalona. Gra Origami jest szybką karcianką, którą łatwo wytłumaczyć nawet początkującym graczom, a jednocześnie pozostawia wiele przestrzeni do kombinowania. Polecamy ją jako szybki przerywnik pomiędzy większymi tytułami albo jako grę na rozpoczęcie przygody z planszówkami. Każde z nas zaczyna z zestawem kart na ręku. W trakcie swojej kolejki będziemy mogli zrobić jedną z trzech rzeczy: zagrać kartę do jednej z dwóch kolekcji, dobrać nowe karty lub użyć specjalnych zdolności zagranych wcześniej kart. Brzmi prosto, ale w praktyce możliwości jest bardzo wiele. Gra zajmuje mało miejsca, pięknie wygląda, a rozgrywka sprawia wiele satysfakcji. Wybory nie są oczywiste, a sprytnie zaplanowane karty sprawiają, że czujemy dużą satysfakcję z operowania nimi w trakcie gry. |
|
Fruit Ninja: Combo Party (edycja polska)Data premiery: czerwiec 2018 r. Ta dynamiczna karcianka łączy w sobie potęgę dwóch popularnych tytułów: znanej fanom planszówek gry Jungle Speed oraz Fruit Ninja, który do tej pory gościł na ekranach naszych telefonów. To bardzo udane połączenie, które z obu gier czerpie to co najlepsze! Fruit Ninja: Combo Party to gra przeznaczona dla 3-6 osób, łącząca mechanikę wymiany kart z planowaniem i spostrzegawczością. |
|
Baobab (edycja polska)Data premiery: lipiec 2018 r. Gier zręcznościowych nigdy za wiele! Boabab to tytuł, w którym gracze po kolei będą kłaść karty na górę korony drzewa utworzonego z... poprzednio zagranych kart! Każde dołożenie będzie jednak inne: raz będzie trzeba ją wrzucić, raz zrzucić, a innym razem umieścić dokładnie pomiędzy innymi kartami. Gdy w ten sposób utworzone liście spadną, otrzymujemy karę. Baobab to prosta gra wymagająca nie lada zręczności. :-) |
|
Kto to zrobił?Data premiery: lipiec 2018 r. Kto to zrobił? to dynamiczna i bardzo prosta karcianka, w której liczy się refleks, szybkość reakcji i zapamiętywanie. Cała sprawa dotyczy kupy, którą jakieś zwierzątko zrobiło na środku salonu. Poszukiwania winnego trwają i choć wiesz, że to nie jest sprawka Twojego pupila, jednego możesz być pewien – pozostali gracze z pewnością będą próbowali go obwinić, żeby zrzucić winę ze swoich podopiecznych. Aby wygrać, musisz udowodnić niewinność 6 swoich zwierzaków, pozbywając się wszystkich swoich kart. Na koniec każdej rundy właściciel winnego zwierzaka otrzymuje żeton kupy. Osoba, która pod koniec gry będzie miała ich najmniej – wygrywa. |
|
Dworzyszcze na trzęsawiskuData premiery: nieustalona. Dworzyszcze na trzęsawisku to klasyczna gra zręcznościowa, w której liczy się szybkość i precyzja ruchów. Naszym zadaniem jest poruszanie pudełkiem w taki sposób, by odpowiednio przemieścić znajdujące się w nim przedmiory. Gracze muszą działać dokładnie, biorąc pod uwagę wszystkie rodzaje elementów i różnice między nimi. Już przy pierwszym kontakcie gra przykuwa wzrok jakością wykonania. |
|
Tajniacy XXLData premiery: nieustalona. Co może być lepsze od Tajniaków? Dwa razy więksi Tajniacy! Przygotowujemy nakład tego imprezowego hitu w wersji XXL, który rozwiąże problem grania przy zbyt słabym świetle, w za dużym gronie, albo z osobami o nieco słabszym wzroku. A na wypadek, gdybyście nie pamiętali o czym są Tajniacy: Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy... |
|
Story Cubes: PrzygodyStory Cubes: SekretyStory Cubes: Salon gierStory Cubes: KataklizmyStory Cubes: AtomData premiery: nieustalona. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie! Dzięki tym pięciu nowym zestawom Story Cubes pobudzicie Waszą kreatywność w zupełnie zaskakującym kierunku. Czy ze względu niewyobrażalny kataklizm (np. wywołany bombą atomową?) ukryjesz się w pobliskim salonie gier, w którym odkryjesz sekret rozpoczynający nową, fascynującą przygodę? Mamy nadzieję, że te zestawy przyczynią się do powstania nowych, niesamowitych opowieści :-) |
Zapraszamy także do odwiedzenia podstrony ze wszystkimi zapowiedziami wydawniczymi na 2018 rok.
polska wersja Charterstone: Recharge Pack
Nie wszyscy wiedzą, że mimo wykorzystania systemu legacy, kampanię w Charterstone możemy przejść więcej niż raz! To świetna okazja, aby ponownie dać się zaskoczyć zmieniającymi się decyzjami i pojawiającymi się w innej kolejności kartami. Do rozegrania kampanii potrzebować jednak będziemy Charterstone: Recharge Pack, który uzupełnia nam wszystkie zużywalne komponenty gry. Dzięki temu, będziemy mogli zapełnić drugą część planszy i po raz kolejny przenieść się do Greengully w poszukiwaniu nowych wyzwań. Miło nam poinformować, że zestaw zostanie przez nas wydany w języku polskim równolegle z samą grą.
Nowy dodatek do 7 Cudów Świata: Armada zapowiedziany!
7 Cudów Świata to tytuł, który znajduje się w górnej części listy bestsellerów wszechczasów. Ta wielokrotnie nagradzana gra karciana doczeka się kolejnego dodatku: 7 Cudów Świata: Armada pojawi się nakładem naszego wydawnictwa w bliżej nieokreślonej przyszłości. Prace nad tytułem są w fazie końcowej, a na podstronie dodatku na portalu BoardGameGeek można podejrzeć zdjęcia z ogrywanego prototypu.