Zapowiedź gry Odmęty grozy
Zdrajcy i groza! Ogłaszamy Odmęty grozy - nową grę z uniwersum Arkham! |
![]() |
Jest rok 1913, parowiec SS Atlantica od dwóch dni płynie przez Ocean Atlantycki. Pasażerowie są spokojni i z nadzieją myślą o tym, co czeka ich w Bostonie. Żaden z nich nie spodziewa się, że będzie to nietypowa podróż, a spokój wkrótce zostanie zakłócony. Wszystko zaczyna się od pogłosek: o nietypowych snach nawiedzających pasażerów i o dziwnych kształtach, które podążają za statkiem tuż pod taflą wody. Punkt kulminacyjny następuje, gdy w pokładowej kaplicy zostaje znalezione ciało. Nikt nie ma wątpliwości, że odprawiono dziwaczny rytuał, którego centrum były zwłoki. I chociaż ta podróż miała wyglądać jak każda inna, jej finał stoi pod znakiem zapytania i nie wiadomo, czy statek kiedykolwiek dotrze do portu.
Rebel we współpracy z FFG z radością ogłasza nowy tytuł: Odmęty grozy, grę osadzoną w świecie Arkham Horror!
Daj się porwać przygodzie, która czeka na Ciebie wśród pasażerów i załogi statku SS Atlantica w tej grze ukrytych tożsamości, intryg i paranoi przeznaczonej dla 3-6 osób. Podczas gdy większość graczy wcieli się w rolę ludzi, którzy będą walczyć o przetrwanie statku, kilku będzie zdrajcami wysłanymi na pokład przez tajemnicze istoty. Ich celem jest zadbanie o to, aby statek nigdy nie dotarł do portu w Bostonie! Przez to, że tożsamość graczy jest ukryta, odkrycie, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem, jest kluczowe, aby zwyciężyć w przygodzie, jaką oferują Odmęty grozy!
![](https://files.rebel.pl/images/wydawnictwo/public/repository/images/wydawnictwo/rebel-gra-przygodowa-odmety-grozy-plansza.png)
Zagrożenie z głębi
W odmętach Atlantyku czają się setki okrutnych i przerażających istot z głębin prowadzonych przez Matkę Hydrę oraz Ojca Dagona. Z nieznanych nam powodów upatrzyli sobie ten konkretny statek, Atlanticę, i nasłali na niego swoje sługi. To hybrydy wyglądem przypominające ludzi, których zadaniem jest infiltracja statku, aby w odpowiednim momencie posłać go na dno. W każdej rozgrywce w Odmęty grozy przynajmniej jeden z graczy przyjmie rolę hybrydy, której celem będzie potajemne sabotowanie poczynań innych podróżujących. Przepychanki pomiędzy hybrydami i ludźmi zdecydują o tym, czy statek wyląduje na dnie oceanu, czy szczęśliwie dopłynie do protu.
![](https://files.rebel.pl/images/wydawnictwo/public/repository/images/wydawnictwo/Karta_czlowiek-hybryda.png)
Jesteś człowiekiem czy hybrydą? Przyjacielem czy wrogiem? Bohaterem czy... bohaterem potworów?
Jeżeli okaże się, że jesteś człowiekiem, Twoim zadaniem będzie pozbywanie się istot z głębin, dbanie o Atlanticę, by nie otrzymała zbyt wielu uszkodzeń oraz uważne zarządzanie czterema zasobami statku, które są kluczowe dla powodzenia podróży do Bostonu. Oczywiście wraz z innymi graczami będziesz jednocześnie szukać zdrajcy, który odpowiada za problemy.
Wszyscy gracze, niezależnie od tożsamości, współdzielą zasoby, ale to ludzie będą starali się za wszelką cenę o nie dbać, podczas gdy zdrajcy zrobią wszystko, aby marnotrawić je w subtelny i ciężki do wykrycia sposób. Stwierdzenie, w jakim celu dana osoba zużywa kolejne zasoby jest trudniejsze niż sądzisz, szczególnie gdy musisz brać pod uwagę pojawiające się kryzysy!
Na koniec swojej tury gracz musi dociągnąć kartę Mitu. Każda z tych kart przedstawia kryzys, z którym cała grupa musi się zmierzyć. Niektóre z nich, jak na przykład Racjonowanie żywności, zmuszą nas do ryzykownego gospodarowania zasobami, podczas gdy inne, jak na przykład Nieszczelny kadłub, przyniosą testy, których niezdanie będzie niosło za sobą negatywne konsekwencje.
![](https://files.rebel.pl/images/wydawnictwo/public/repository/images/wydawnictwo/Karta_racjonowanie-kadlub.png)
Racjonowanie żywności oraz Nieszczelny kadłub to tylko dwa przykłady z wielu kryzysów, które napotkamy na swojej drodze!
Podczas testu umiejętności każdy z graczy może w tajemnicy dołożyć karty do wspólnej puli. Po tym, jak wszyscy to zrobią (albo spasują), karty są tasowane i odkrywane. Jeśli okaże się, że została zebrana wymagana liczba umiejętności, cała grupa zdaje test. Jeśli jednak w puli znajdą się inne karty, może się okazać, że nie uda się wypełnić zadania z karty Mitu, a graczy czekają nieprzyjemne konsekwencje. Testy umiejętności stanowią więc niebezpieczny obszar, na którym zdrajcy mogą próbować dopuścić się sabotażu, jednocześnie pozostając niewykrytymi. W kolejnych artykułach opowiemy więcej o tym, jak działają testy umiejętności, samych umiejętnościach oraz pozostałych aspektach rozgrywki.
Nowe twarze
Odmęty grozy rozgrywają się w uniwersum Arkham Horror Files, ale wydarzenia w których bierzemy udział rozgrywają się na wiele lat przed fabułą gry planszowej i karcianej Arkham Horror. W związku z tym będziemy mieli do czynienia z całkowicie nową grupą grywalnych postaci – żadnej z nich nie mieliśmy szansy spotkać w innych tytułach! Z czasem poznacie wszystkich bohaterów, ale dziś powitajcie panią kapitan statku SS Atlatica: Keilani Tatupu.
![](https://files.rebel.pl/images/wydawnictwo/public/repository/images/wydawnictwo/Kapitan_1.jpg)
Keilani jest twarda i zaprawiona w morskich wojażach. Będąc pierwszych oficerem na parowcu Fortune, została zmuszona do objęcia dowództwa, gdy tajfun pozbawił życia czterech członków załogi, w tym kapitana. Gdy sztorm minął, kilku ludzi zbuntowało się przeciwko niej. Zostawili ją i jedenaście lojalnych wobec niej osób w szalupie ratunkowej z niewielkim zapasem jedzenia. Był to ostatni raz, gdy widziano parowiec Fortune. Przez cztery straszliwe tygodnie, w samym środku sezonu burz Keilani zdołała utrzymać wszystkie osoby przy życiu. Jej historia pojawiła się w nagłówkach gazet na całym świecie.
Podczas miesiąca w szalupie wydarzyła się pewna historia, którą nigdy nie podzieliła się z nikim, nawet z pozostałymi członkami załogi. Gdy wskoczyła do wody za tonącym chłopcem, zobaczyła potworne stworzenie, które ją pochwyciło i ciągnęło w dół. Przez chwilę skrzyżowała swoje spojrzenie z żółtymi, wyłupiastymi oczami, a potem nagle monstrum wypuściło swoją ofiarę.
Przez lata ani razu nie wspominała tego zdarzenia, aż do ostatniej nocy, gdy żółte ślepia pojawiły się w jej snach. Pozwolił jej żyć, ponieważ go zaskoczyła, czy może dlatego, że w sekrecie – nawet przed samą sobą – jest hybrydą, która czeka na odpowiedni moment aby się przebudzić?
Każda z grywalnych postaci ma swój własny sekret, co oznacza, że wszyscy są podejrzani. Każda rozgrywka przyniesie nieoczekiwane zwroty akcji, a przede wszystkim momenty grozy.
Co tkwi w odmętach?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, wkrótce podzielimy się z Wami większą liczbą informacji na temat tej fenomenalnej gry. Dziś zostawimy Was z jeszcze jedną! Pewnie już zauważyliście, że styl graficzny Odmętów grozy jest dość nietypowy wśród innych gier z serii Arkham Horror Fiiles. Spójrzcie na piękne rewersy talii i spróbujcie zgadnąć, co kryją z drugiej strony!
![](https://files.rebel.pl/images/wydawnictwo/public/repository/images/wydawnictwo/rebel-gra-przygodowa-odmety-grozy-karty.png)
To co, tak naprawdę jesteś przyjacielem ludzkości, czy zdziczałą hybrydą? Poszukaj odpowiedzi w Odmętach grozy, które swoją premierę będą miały już w IV kwartale 2021! Już dziś możesz zamówić swoją kopię w przedsprzedaży – na przykład u nas, pod tym linkiem.